Støttemedisiner

inderligønsket

Glad i forumet
✨Juniverse 2026✨
Er det noen som har mistet flere ganger før og får gå på noe støttemedisiner?
Har mistet to på rappen tidligere i uke 9 og 10. Ble foreslått progesterontilskudd etter at jeg mistet forrige gang, men blir nå blankt avvist av gyn da de mener at de nesten aldri gir det lengre…

Jeg har gjennomført IVF så får cyglogest som jeg egentlig skal ta til uke 7, tror jeg ønsker å ta de lenger enn det bare sånn for sikkerhetsskyld

Jeg har også hatt ivf, men skal kun ta cyclogest ut uke 4… «cyclogest vil ikke forhindre at du mister» sier de. Og så legger de på «med mindre du har en mangel». Men hvordan vet de at jeg ikke har det i svangerskap når det ikke er sjekket?:shifty:

Rart og dårlig oppførsel fra klinikken. Tar du offentlig eller privat?
Jeg har gjennom klinikk hausken

Jeg går på progesteron. Bruker det fra etter el til uke 12. Årsaken er lutealfasesvikt og habituel abort. Bruker utrogestan 200mg morgen og kveld.

Rart og dårlig oppførsel fra klinikken. Tar du offentlig eller privat?
Jeg har gjennom klinikk hausken
Har offentlig, st.olavs… synes også det er ugrei oppførsel og har lyst å forhøre meg med noen andre for en second opinion egentlig.
Jeg går på progesteron. Bruker det fra etter el til uke 12. Årsaken er lutealfasesvikt og habituel abort. Bruker utrogestan 200mg morgen og kveld.
Jeg har god lutealfase med bra verdier i ikke-gravid syklus. Men jeg tenker at selv om man ikke har lutealfasesvikt så kan man vel likevel ha dropp i progesteron i et svangerskap? Vi er utredet for habituell abort uten funn. Synes det er rart de avviser så blankt når de ikke vet…

Har offentlig, st.olavs… synes også det er ugrei oppførsel og har lyst å forhøre meg med noen andre for en second opinion egentlig.

Jeg har god lutealfase med bra verdier i ikke-gravid syklus. Men jeg tenker at selv om man ikke har lutealfasesvikt så kan man vel likevel ha dropp i progesteron i et svangerskap? Vi er utredet for habituell abort uten funn. Synes det er rart de avviser så blankt når de ikke vet…
Hvis du vil ha hjelp utenom "vanlig prosedyre" så anbefaler jeg å ta en time privat. Gynekolog hos dr dropin f.eks. eller volvat. Håper du får god hjelp :Heartred

Ville dratt privat eller bedt om å få second opinion et annet sted!
Jeg skal starte på progesteron nå da jeg har blitt anbefalt det grunnet kort livmorhals! Ikke noe historikk med spontanabort men de vil være på den sikre siden på grunn av livmorhalsen min.

Bruker Utrogestan 200mg * 3 pga 6 tidlige SA. To av de var i år (juni og september). Nå venter jeg tvillinger.

Back
Topp