Støttemedisiner

Ma3

Glad i forumet
Sensommerskattene 2023
Etter to år med prøving begynte vi å snakke om ivf, tanken var å starte etter sommeren hvis vi ikke lyktes selv. Etter besøk på fertilitetsklinikk og priv. gyn har jeg fått tilgang på støttemedisiner, pga habituell abort. Går på full pakke med progesteron, Albyl-e, fragmin og prednisolon. Å så gikk det jo strålende, er gravid uten ivf!

Har dere erfaringer om å be om medisiner fra fastlegen, som andre leger har skrevet ut?

Fragmin og albyl-e skal jeg stå på ut graviditeten ifølge gyn, er det vanlig? Skulle starte med disse fra positiv test, men har ikke avtalt oppfølging med han eller noe annet. Og hvor lenge er det vanlig å gå på prednisolon?

Vet det er noen medisiner bare spesialister får lov til å skrive ut, vet ikke noe om disse medisinene, men til vanlig har ikke jeg hatt noe problem med å få fornyet resept fra spesialist hos fastlegen

• Liker
Reactions: Ma3
Etter to år med prøving begynte vi å snakke om ivf, tanken var å starte etter sommeren hvis vi ikke lyktes selv. Etter besøk på fertilitetsklinikk og priv. gyn har jeg fått tilgang på støttemedisiner, pga habituell abort. Går på full pakke med progesteron, Albyl-e, fragmin og prednisolon. Å så gikk det jo strålende, er gravid uten ivf!

Har dere erfaringer om å be om medisiner fra fastlegen, som andre leger har skrevet ut?

Fragmin og albyl-e skal jeg stå på ut graviditeten ifølge gyn, er det vanlig? Skulle starte med disse fra positiv test, men har ikke avtalt oppfølging med han eller noe annet. Og hvor lenge er det vanlig å gå på prednisolon?
Om du går til Assistert befruktning-delen av forumet så treffer du sikkert på flere som har erfaring med disse støttemedisinene om du ikke får noe svar her. Så bra at dere lykkes på egen hånd!!

• Liker
Reactions: Ma3
Tenker at du må bare prøve. Men kan ikke spesialisten fortsette å fornye resepten?

Jeg skal også stå på Albyl-E ut svangerskapet

Back
Topp