Støttemedisin etter én abort

Fiffii

Elsker forumet
❄️ Januargull 2023 ❄️
Septemberlykke 2024
Oktoberfest 2024 ❤️
Hei! Jeg har nettopp funnet ut av jeg har mistet. Hadde vært fem uker på vei i dag, så er jo enda tidlig, men det er likevel sårt og leit. Jeg har aldri vært gravid før og blir jo selvfølgelig urolig for at dette ikke gikk veien fordi noe er galt med meg. Er det noen som vet om det er mulig å få progesteronstøtte (om jeg blir gravid igjen) , etter kun én abort? Alternativt en undersøkelse privat for å se om det er behov. Jeg vil så gjerne gjøre noe for å unngå at dette skjer igjen. Takknemlig for svar og sender en stor klem til dere andre som også dessverre er i denne gruppen :Heartpink 28 år og prøver på nr. 1:)
 
Så trist å høre at du har mistet :sorry: Det er dessverre svært få eller ingen leger som vil skrive ut støttemedisin etter "bare" én abort. Dette fordi det er så veldig vanlig å miste en gang og at sjansen er stor for at det vil gå bra neste gang uten medisiner. Det er bare 5% som mister to ganger på rad om jeg ikke husker feil. Men du kan jo alltids prøve Wild Yam for eksempel? Den får du kjøpt på helsekost :) Lykke til!
 
Så trist å høre at du har mistet :sorry: Det er dessverre svært få eller ingen leger som vil skrive ut støttemedisin etter "bare" én abort. Dette fordi det er så veldig vanlig å miste en gang og at sjansen er stor for at det vil gå bra neste gang uten medisiner. Det er bare 5% som mister to ganger på rad om jeg ikke husker feil. Men du kan jo alltids prøve Wild Yam for eksempel? Den får du kjøpt på helsekost :) Lykke til!
Takk for svar:Heartpink Da skal jeg lese meg opp på Wild Yam! Og det var jo en oppmuntrende statistikk for meg akkurat nå:Heartpink
 
Jeg har nettopp mistet i uke 10 og spurte legen min om å ta blodprøver for å sjekke hormonverdier osv, fikk blankt nei desverre... kjipt at man må potensielt utsette seg selv for å miste flere ganger når det kan være en quickfix. Nå mister jo heldigvis de fleste fordi det er noe galt i utviklingen til fosteret, men jeg klarer ikke å bli kvitt tanken på at det kanskje er min kropp det er noe galt med.

Klem til deg :Heartred
 
Jeg har nettopp mistet i uke 10 og spurte legen min om å ta blodprøver for å sjekke hormonverdier osv, fikk blankt nei desverre... kjipt at man må potensielt utsette seg selv for å miste flere ganger når det kan være en quickfix. Nå mister jo heldigvis de fleste fordi det er noe galt i utviklingen til fosteret, men jeg klarer ikke å bli kvitt tanken på at det kanskje er min kropp det er noe galt med.

Klem til deg :Heartred

Så dumt at man ikke får testet :( Er jo så unødvendig å oppleve det flere ganger dersom man ikke må :sad010Er vel sikkert det samme svaret om man drar privat også.. Stor klem til deg også, dette føles så brutalt :Heartred Håper den sitter snart for oss begge:Heartpink
 
Jeg gikk til privat gynekolog etter 2 sa og spurte om råd.
Fikk resept på blodfortynnende sprøyter som jeg tok i 3 mnd og da gikk det bra. Tror kanskje ikke jeg hadde fått det etter "bare" en gang, men fikk etter 2 pga at jeg nærmet meg 40 og muligens ikke hadde så mange sjangser til å bli gravid viss jeg hadde mistet en 3. gang.
 
Fikk priset etter en sa kombinert med lang prøvetid og fortvilet hos privat Gynegelog. Men hun sa det var usikkert om det fungerte.
 
Jeg fikk progresteron av en privat gynekolog. Jeg har ikke mistet før (nå).
Jeg bare sa de anbefaler det i Danmark og jeg ville ha det. Hun skrev det ut uten problemer.
 
Jeg fikk progresteron av en privat gynekolog. Jeg har ikke mistet før (nå).
Jeg bare sa de anbefaler det i Danmark og jeg ville ha det. Hun skrev det ut uten problemer.
Når mistet du?
Trodde ikke man fikk etter kun en jeg. Vurderer privat gyn selv.
 
Når mistet du?
Trodde ikke man fikk etter kun en jeg. Vurderer privat gyn selv.

jeg mistet nå for 3 dager siden.:sorry:6+2
Men før det - fikk jeg progresteron. jeg brukte det ikke denne syklusen da jeg var syk med bronkitt og trodde ikke denne runden ville fungere.

Usikker om det var det som var utslagsgivende her. Men kommer til å bruke neste runde:(
 
jeg mistet nå for 3 dager siden.:sorry:6+2
Men før det - fikk jeg progresteron. jeg brukte det ikke denne syklusen da jeg var syk med bronkitt og trodde ikke denne runden ville fungere.

Usikker om det var det som var utslagsgivende her. Men kommer til å bruke neste runde:(

Håper den sitter neste gang :Heartred
 
Hatt en SA i 2020. I dette svangerskapet fikk jeg progresjonsstøtte, men har hatt store blødninger nå i et døgn. Er 11+2 på vei. Er sikker på at jeg har hatt en SA nå også.. legen vil ikke ta ultralyd før i neste uke. Så hjalp tydeligvis ikke med progestonstøtte..
 
Hatt en SA i 2020. I dette svangerskapet fikk jeg progresjonsstøtte, men har hatt store blødninger nå i et døgn. Er 11+2 på vei. Er sikker på at jeg har hatt en SA nå også.. legen vil ikke ta ultralyd før i neste uke. Så hjalp tydeligvis ikke med progestonstøtte..
Hvordan gikk det? Ulempen med progesteron er dessverre at det kan forsinke en eventuell SA. Men har selv hatt stor blødning i uke 11 der alt gikk bra og håper det samme for deg :Heartred
 
Håper det gikk bra for deg, Moren:Heartred Jeg er midt i andre SA på rad nå. Blir så sint og skuffet over at det ikke gikk denne gangen heller! Blir heldigvis gravid fort, virker det som. Mister rundt uke seks begge gangene. Tenkte å høre om blodfortynnende og progesteron med legen. Noen andre ting jeg burde spørre etter?
 
Jeg får progestronstøtte neste graviditet. Har 2 MA bak meg nå nylig og fra tidligere 1MA og 1 SA.
 
Jeg får progestronstøtte neste graviditet. Har 2 MA bak meg nå nylig og fra tidligere 1MA og 1 SA.
Håper det hjelper deg! Det er skikkelig tungt å oppleve dette flere ganger:(
 
Back
Topp