Støttebehandling IVF

Nord84

Elsker forumet
Juligull2021
Dere som har brukt støttemedisiner under IVF-forsøk, hvilke medisiner har dere brukt og når har dere startet/sluttet?

Her vil jeg følge med :)
Jeg har dessverre ingenting å komme med, men krangler med sykehuset om mer hjelp, så synes det er en spennende tråd :)

Dere som har brukt støttemedisiner under IVF-forsøk, hvilke medisiner har dere brukt og når har dere startet/sluttet?

Brukte fragmin og prednisolon. Fragmin fra innsett og prednisolon 20mg fra sprøytestart, trappa ned til 10mg etter innsett (og 5mg en uke etter positiv test og 2.5 etter det bare for å være på den sikre siden. Skulle egentlig slutte ved positiv test men den delen ignorerte jeg glatt). Fikk det utskrevet fra fastlegen da Riksen overhode ikke tror på støttemedisiner... ...

Brukte prednisolon 10mg daglig ved oppstart av hvert fryseforsøk. Når det klaffet brukte jeg også Ovitrelle støtte i «naturlig» syklus. Satte 4klikk fra sprøyta før innsett, etter og 4 og 8 dager etter sånn ca (mener jeg å huske).

Prednisolon, Albyl-E og siste gang også Fragmin.

Prednisolon fra sprøytestart eller oppstart frysemedisiner. Jeg har hatt ulike doser, de to gangene jeg har vært gravid har det vært henholdsvis 5 mg eller 10 mg daglig til uke 12 i svangerskapet (og da gradvis nedtrapping før slutt).

Albyl-E og Fragmin fra etter uttak og frem til uke 12.

Og progesteron til uke 12 uansett type forsøk.

Jeg har fått Crinone og Fragmin fra Riksen. Første IVF-forsøk, men med SA-historikk :(

Jeg har fått Crinone og Fragmin fra Riksen. Første IVF-forsøk, men med SA-historikk :(
Jeg har spurt Riksen om hjelp to ganger nå, men de gir meg ikke annet enn den vanlige Crinone, som alle får.
Jeg har ikke hatt nok SAer for mer hjelp tydeligvis. Hatt 5 til sammen.

Men godt å se at de gir hjelp :)
Kanskje det er håp for mer hjelp for meg også etterhvert.

Jeg har spurt Riksen om hjelp to ganger nå, men de gir meg ikke annet enn den vanlige Crinone, som alle får.
Jeg har ikke hatt nok SAer for mer hjelp tydeligvis. Hatt 5 til sammen.

Men godt å se at de gir hjelp :)
Kanskje det er håp for mer hjelp for meg også etterhvert.

Det var ikke lett å få det, men fikk til slutt. Ba om det hvert eneste møte uten hell, men på innsett traff jeg endelig en med litt mer empati og forståelse for bekymringene mine :smiley-ashamed004

Stå på krava!

Det var ikke lett å få det, men fikk til slutt. Ba om det hvert eneste møte uten hell, men på innsett traff jeg endelig en med litt mer empati og forståelse for bekymringene mine :smiley-ashamed004

Stå på krava!
Jeg har hatt to timer jeg, utenom, bare for å diskutere. Siste gangen måtte jeg på en lege som hadde mista en pasient (en som døde) fordi han hadde gitt tilleggmedisin og nekta plent... Men jeg begynner å bli desperat etter 12 år som prøver...
Så er bare å prøve igjen.

Jeg har hatt to timer jeg, utenom, bare for å diskutere. Siste gangen måtte jeg på en lege som hadde mista en pasient (en som døde) fordi han hadde gitt tilleggmedisin og nekta plent... Men jeg begynner å bli desperat etter 12 år som prøver...
Så er bare å prøve igjen.

Så uflax du hadde som møtte på akkurat den legen. Det må jo være et helt spesielt særtilfelle at noen dør. Det er uansett ikke OK at man må være heldig med hvem man møter for å få medisin.

Når det er sagt syns jeg det var litt guffent å ta første dose med blodfortynnende når det står i pakningsvedlegget at det har vært tilfeller av dødsfall.

Usj, 12 år? Du må være sykt sterk som fortsatt prøver :notworthy
Håper det sitter denne gangen!

Så uflax du hadde som møtte på akkurat den legen. Det må jo være et helt spesielt særtilfelle at noen dør. Det er uansett ikke OK at man må være heldig med hvem man møter for å få medisin.

Når det er sagt syns jeg det var litt guffent å ta første dose med blodfortynnende når det står i pakningsvedlegget at det har vært tilfeller av dødsfall.

Usj, 12 år? Du må være sykt sterk som fortsatt prøver :notworthy
Håper det sitter denne gangen!
Jeg har hatt to møter, med to forskjellige leger. Ei dame og en mann, og begge to har vært like bastante og ikke vært interessert.
Så frustrerende. Siste konkluderte med at alle SAene var på grunn av vekt!

12 år ja, juli 2007 begynte jeg prøvinga. Men hadde to års opphold og ny samboer inni der.

Back
Topp