støtte

SnartMammaTil2<3

Andre møte med forumet
Hei!
Fant nettopp ut at jeg var gravid, så nå snurrer ti tusen spørsmål rundt i hodet mitt.. Ett av de er økonomisk støtte, jeg er student og det samme er barnefar. Hvor mye er det jeg får i støtte? Får jeg det såkalte "engangsstønad" når jeg og barnefar er samme? Får en foreldrestipend om en får denne engangsstønaden? Får han også foreldrestipend, eller er det bare mor?
om noen kunne svart meg på hvor mye jeg kommer til å få når jeg er student på høyere utdanning mens jeg er samboer med barnets far, hadde jeg blitt kjempe glad!!
på forhånd takk :D

Engangsstønad har ingenting med enslig foreldre å gjøre. Alle som ikke har rett på foreldrepenger, kan få engangsstønad. Foreldrestipend går utenom dette, men nøyaktige regler vet jeg ikke. Du kan jo evt skrive til lånekassen :)
Lykke til!

Hei!
Fant nettopp ut at jeg var gravid, så nå snurrer ti tusen spørsmål rundt i hodet mitt.. Ett av de er økonomisk støtte, jeg er student og det samme er barnefar. Hvor mye er det jeg får i støtte? Får jeg det såkalte "engangsstønad" når jeg og barnefar er samme? Får en foreldrestipend om en får denne engangsstønaden? Får han også foreldrestipend, eller er det bare mor?
om noen kunne svart meg på hvor mye jeg kommer til å få når jeg er student på høyere utdanning mens jeg er samboer med barnets far, hadde jeg blitt kjempe glad!!
på forhånd takk :D

Er du heltidsstudent? Jeg har litt oversikt over det du kan få fra Lånekassen! Når det gjelder NAV så vil du finne en del info på hjemmesiden deres ift hvor lenge du må ha jobbet for å ha rett til foreldrepenger! Lånekassen og NAV gir støtte uavhengig av hverandre:)

Du får ikke både engangsstønad og foreldrepenger. Det kommer an på hvor mye du jobber for å ha rett på foreldrepenger. Det samme gjelder vel for barnefar. Du kan få foreldrepenger fra Lånekassen i tillegg til nav:) Det beste er å snakke med både nav og Lånekassen.