Det Avokado sa!

Det viktigste for meg i de årene vi prøvde var superfine venninner som orket å høre på meg. De lot meg fortelle og gråte når jeg trengte det, og jeg tror de hørte de samme historiene mange ganger. De lot meg ha alenetid når jeg trengte det, heiet sammen med meg når vi var i forsøk, var nysgjerrige og deltok i prosessen sammen med meg. Kort sagt, de var der!

Jeg var smertelig klar over at verden gikk videre selv om vår stod stille, og det var fryktelig vondt når de en etter en ble gravide, fikk barn og levde familielivet. Det jeg syntes var fint var at de allikevel inkluderte meg i livene deres, selv om de også var redd for å trå feil. Jeg ble ikke den siste som fikk høre om en ny graviditet eller som fikk bilde av babyen, ofte faktisk heller den første. Vi hadde en veldig åpen dialog, og de turte å spørre om alt de lurte på. Samtidig var de så forståelsesfulle når jeg begynte å grine når en ny baby ble annonsert, de lot meg gråte, klemte meg og rett og slett bare var der.
Herlighet, når jeg ser tilbake på det nå blir jeg helt rørt over hvor fine de var.