Støtte til møbler osv??

LinnpinnRG

Gift med forumet
Kan jeg få støtte til hvitevarer/møbler når sambo flytter? Han tar med seg mye som jeg trenger, har ikke råd å kjøpe alt på engang heller [&:] 

Noen som vet?

(skal vel egentlig være på økonomi-forumet denne, men får så lite svar der inne.)

Sosialkontoret kan gi tilskudd i slike tilfeller. Det er behovsprøvd så det er vel bare å søke det og se om du har krav på det. [:)]

Det tror jeg ikke, trodde man kun fikk støtte til det viktigste som mat og klær. men selfølgeligt kan jeg ta feil...håper det for din del[;)]

ORIGINAL: *~Tammis~*

Hva er det du trenger da?

Jeg trenger vaskemaskin, stekeovn, seng. Det er de tingene jeg MÅ ha.

Trenger også en del lamper, ovner osv. men det er sånt som jeg sikkert klarer og ordne selv. Har heller ikke oppvaskmaskin, data eller tv, men jeg kan jo vaske opp, så regner ikke det som veldig viktig å ha i begynnelsen.

ORIGINAL: Lena83

flytter dere fra hverandre?

gjør nok det ja!

Går det ikke an å søke om tilskudd på sosialkontoret?
Mener jeg har hørt om noen som har fått rundt 10.000 for å kjøpe innbo etter samlivsbrudd..
Men det beror jo på inntekten din og da.
Ville sjekka det ut uansett [:)]

ORIGINAL: Julita

Mener jeg har hørt om noen som har fått rundt 10.000 for å kjøpe innbo etter samlivsbrudd..

Takk for tipset [:)] Skal sjekke ut det!
Inntekten min er det som jeg får på trygdekontoret, ettersom jeg er hjemme med Noah og ikke har noe annen inntekt.

jeg fikk første gangs etableringstønad fra sosialen her jeg bor.. fikk seng,komfyr,sofa,kjøleskap,stuebord.. gardiner å sånn fikk jeg av mora mi og søstra mi... lamper å sånn også.. så mener du har krav på det.. eller så blir det som lån bare uten renter... at du betaler tilbake en hvis sum... trist at dere skal flytte fra hverandre da[&o]

jeg mener du har krav på bostøtte[8|]  er vel på 10000,-  får jo det viktigste for det da.. 

ORIGINAL: Suppadura

Er det slutt mellom dere?
Så synd, håper du ordner det!

Sjekk gis- bort på finn.no, mye greit der!
Pluss salg og, vi fikk ett flott fryseskap, nesten nytt, til 500 kroner!!!

Er slutt mellom oss ja, får se om det kan løse seg etterhvert med litt avstand!

Skal sjekke på finn. no, takk for tipset [:)]

ORIGINAL: linnpinn

ORIGINAL: Julita

Takk for tipset [:)] Skal sjekke ut det!
Inntekten min er det som jeg får på trygdekontoret, ettersom jeg er hjemme med Noah og ikke har noe annen inntekt.

samme med meg når jeg fikk eldste jenten min maren. er  6 år siden da, da fikk jeg dekket en vaskemaskin til 4000kr og fikk noen tuen som skulle dekke andre ting jeg trengte. men vet ikke om det har forandret seg på de siste 6 årene. og da fikk jeg alenemor stønad osv utenom fra trygdekontoret.

Mener du kan få et rentefritt lån fra sosialkontoret.I tillegg får du jo en del mer penger fra NAV iom at du blir alene,så det kan vel hjelpe litt på.

En bekjent av meg har to ganger fått støtte til det hun trenger. Hun har vært i et belastet miljø hvor hun har flyttet fra samme fyren to ganger, og begge gangene har hun fått tilskudd fra sosialkontoret til det hun trengte.. (Han fyren solgte alle tingene hennes for å kjøpe dop)

Sjekk ut hva du trenger og hva du kan klare deg uten inntil videre. Sjekk opp prisene på alt dette, og ta med deg det på sosialen, så skal de se hva de klarer...

Husk å kontakte NAV for å få de ekstra tilskuddene du har krav på som alenemor!
Det er jo noen tusen å hente der, er det ikke? Ekstra barnebidrag, overgangsstønad, osv.
Ellers er nok sosialkontoret ditt beste håp, ja.

Lykke til!

Back
Topp