Støtte i hverdagen

Hjertemor

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Himmelbarn
Mailykke 2018
Sommerfuglene
Februarbarna 2020
Hei, har dere som er alene stor familie eller har dere mye støtte fra nær familie og venner, eller gjør dere mest alene? Hvordan er hverdagen alene med barn?
 
Jeg bor for tiden hos mine foreldre som hjelper meg mye, flyttet dit da S var litt over 2 mnd. Nå er han 5 mnd og etterhvert flytter vi ned i sokkelleiligheten. Har ikke mange andre rundt meg, men noen få venner som også er der for oss. [emoji4]
 
Jeg har en del venner som tar meg litt ut av babybobla innimellom. Føler det er god støtte i å ha noen som er for meg :) når man er aleine med en baby hele døgnet, hjelper det ganske mye å bare snakke litt med et annet voksent menneske [emoji28]
 
Jeg har mye hjelp fra mine foreldre.
Mini har spesielle behov pga sykdom - så jeg klarer meg ikke helt uten hjelp.

I tillegg har jeg en jobb som krever litt reise innimellom, da stiller de gladelig opp[emoji7]
 
Jeg har lite hjelp egentlig. Familien min bor på Vestlandet og jeg bor på Østlandet. Burde vel vurdere å gjøre noe med det [emoji85]
 
Jeg har lite hjelp egentlig. Familien min bor på Vestlandet og jeg bor på Østlandet. Burde vel vurdere å gjøre noe med det [emoji85]

Skulle du ønske du hadde mer familie rundt deg?
 
Skulle du ønske du hadde mer familie rundt deg?

Ja, det skulle jeg. Har vurdert flere ganger å flytte nærmere familien, men jobbmulighetene er dårligere - så blir vel med tanken [emoji17]
 
Ja, det skulle jeg. Har vurdert flere ganger å flytte nærmere familien, men jobbmulighetene er dårligere - så blir vel med tanken [emoji17]

Skjønner! Det er synd [emoji53]
 
Skjønner! Det er synd [emoji53]
Jo, men har også tenkt at jeg vil kunne selge leiligheten min her - og kjøpe ny (og større der) uten noe stort boliglån. Så jeg kan jo egentlig tillate meg å ta en jobb som er dårligere betalt. Kan være verdt det på sikt, men ikke helt enda. Føler jeg har noen år å bestemme meg på. Det viktigste blir vel kanskje at jeg flytter før skolen starter.
 
Jo, men har også tenkt at jeg vil kunne selge leiligheten min her - og kjøpe ny (og større der) uten noe stort boliglån. Så jeg kan jo egentlig tillate meg å ta en jobb som er dårligere betalt. Kan være verdt det på sikt, men ikke helt enda. Føler jeg har noen år å bestemme meg på. Det viktigste blir vel kanskje at jeg flytter før skolen starter.

Det tror jeg du har rett i! Er fint for ungene å slippe og flytte for mye på seg når de har begynt på skolen :) hvis du har en leilighet i Oslo du kan selge, så er jo det et bra utgangspunkt da! [emoji2]
 
Back
Topp