Støtte etter permisjonen

millamolla

Andre møte med forumet
Hei!
jeg lurer på om noen vet om man har rett til noe støtte fra nav til utdanning etter permisjonen er over når man ikke er enslig? Jeg er gift og student, mannen min jobber, jeg jobber ved siden av studiene, men får ikke videre støtte fra lånelassen fordi jeg har studert over 8 år.. Skulle gjerne hatt litt ekstra inntekt enn de 5000 i mnd som jeg får i lønn.. Men vet ikke selv om hvilke støtteordninger det finnes. 

Kjenner mange som har fått penger av Nav under utdanning..Tror ikke det skal ha så mye å si at du ikke er enslig, men sier ingenting sikkert. Nav vil jo ha flest ut i arbeid, og det trenger man utdanning til så jeg vil tro at man får noe form for støtte da! :)

Krysser fingrene for at de har noe lure støtteordninger for oss ikke enslige Må jo ha noe å leve av annet enn mannen vi å..:) Vet at enslige har veldig bra mulighet for støtte, og det er det jeg har klart å finne på nav.no, men er litt usikker når man er gift. Må nok ta meg en telefon til de når permisjonen nærmer seg slutten.

Nei, jeg kan ikke tenke meg til at du har rett på noe støtte.. Det er studielån man får i Norge som stønad under studier, om man bruker opp 8 år må man finansiere videre studier selv... Du jobber jo og har inntekt, og regner med at mannen også har inntekt og dere kvalifiserer dermed heller ikke til sosialstønad.. Dere må rett og slett vurdere om du eller han kan jobbe mer, eller om det er økonomisk gjennomførbart å studere videre... Ikke for å være frekk men etter 8 års studier burde du jo allerede ha noe slags utdanning??...

Back
Topp