Støt/slag mot magen

Piril

Glad i forumet
Bare kom til å tenke på....hva er egentlig farlig slag/støt mot magen til at vi må kontakte sykehuset?

Det hender jo jeg leiker litt med sønn min, og han blir litt vill osv...klarer å bompe borti magen med sikkert både armer og bein...i stad klarte han faktisk å sparke meg litt på siden av magen...noen som veit hva som er farlig?? Når man må kontakte sykehuset o.l?? Prøver jo selvfølgelig å unngå at dette skjer, men det skjer en sjelden gang...

Spørs vel helt hvor hardt man får slag eller spark i magen egentlig. Har selv en liten tass her som kan finne på å hoppe på magen min, men prøver bare å være ekstra obs på det og tror det skal en del til [:)]
Men får du skikkelig vondt eller merker forskjell i bevegelsene til babyen og sånn ville jeg ringt for sjekk [:)]

Nei det var ikke vondt....men ble bare litt engstelig der og da...merker ingen forskjell eller vondter...Jeg ville vel også tro at det skal litt mer enn som så til [:)]

Den lille har det veldig trygt og godt i magen din, og det skal nok mye til som skal kunne skade nurket.
Men ikke la barnet ditt være en trampoline eller ikke få noen til å sparke deg i magen :P

Ja, jeg prøver jo selvfølgelig å unngå det så godt jeg kan...men lurer på hvor mye/lite som skal til for at det kan være farlig...har lest at ved fall/spark/slag mot magen så skal man kontakte sykehuset...for det kan skje at morkaken løsner og det er jo ikke bra...

Da skal du ramle, slå deg eller bli slått ganske hardt :) og du vil garantert kjenne ubehag.
Men for all del, er du bekymret så ring føden ;)

De er jo godt polstret der inni magen, heldigvis [:)]
Så lenge du ikke har noe ubehag eller får noe blødninger så går det nok helt fint. Men føler du deg tryggere etter en sjekk så ta en tlf [:)]

Takk for svar jenter! [:)] Det eneste jeg er "bekymret" for i kveld, er det hersens bekkenet! [:D] Har stått på kjøkkenet og laget mat i dag...ribbe...som smakte helt forferdelig!! [&:][:'(][:D]

Tror nok det går veldig bra. Sofie liker å sparke meg hardt i magen når jeg har henne på stellebordet.....kommer meg som regel unna men magen blir nok sparka en del i ja[8D] Også når vi leker og kose og slikt skjer det at hun kaster seg over magen min eller sparker i den(bare ment som lek) selv hvor mye jeg prøver å unngå det, men så lenge jeg ikke får veldig vondt og babyen ikke endrer seg så tenker jeg ikke over det.
Tåler nok en del...! ;)
Å dette hardt på isen eller noe er nok mye ærre da!

ORIGINAL: Skrulla86

Tror nok det går veldig bra. Sofie liker å sparke meg hardt i magen når jeg har henne på stellebordet.....kommer meg som regel unna men magen blir nok sparka en del i ja[8D] Også når vi leker og kose og slikt skjer det at hun kaster seg over magen min eller sparker i den(bare ment som lek) selv hvor mye jeg prøver å unngå det, men så lenge jeg ikke får veldig vondt og babyen ikke endrer seg så tenker jeg ikke over det.
Tåler nok en del...! ;)
Å dette hardt på isen eller noe er nok mye ærre da!

Uff JA! Det er min store skrekk nå i vinter! [&:] Vi får kjøpe oss slike pigger! [:D][:D] Eller hva det heter!

Back
Topp