Støt mot magen

stjernelyst

Flørter med forumet
Jeg er i uke 20.

For omtrent én time siden fikk jeg et støt mot magen da jeg gikk med handlevogn, og hjulet satte seg fast i et lite hull. Jeg har kjent et spark etterpå (jeg kjenner liv sporadisk, men det er ingen jevn rytme ennå). Det er ingen blåmerker på magen og ingen blødning. Jeg bruker Albyl-E.

Ville dere latt dette gå, eller anbefaler dere å ringe føden? Jeg opplever at det uansett ikke gjøres så mye i denne uken.

Det spørs hvor urolig du er, tenker jeg? Samtidig kjenner jeg at det føles veldig skummelt/sketchy for meg å komme med helseråd til deg uten fagkompetanse og dessuten ingen tidligere erfaring selv heller (førstegangs). Hvis det var meg tror jeg kanskje at jeg ville ringt føden bare for å forhøre meg :Heartred Heller en telefon for mye enn en for lite!

Jeg er i uke 20.

For omtrent én time siden fikk jeg et støt mot magen da jeg gikk med handlevogn, og hjulet satte seg fast i et lite hull. Jeg har kjent et spark etterpå (jeg kjenner liv sporadisk, men det er ingen jevn rytme ennå). Det er ingen blåmerker på magen og ingen blødning. Jeg bruker Albyl-E.

Ville dere latt dette gå, eller anbefaler dere å ringe føden? Jeg opplever at det uansett ikke gjøres så mye i denne uken.
Er kanskje ikke så mye de kan gjøre, men uansett trenger du ikke gå å bekymre deg mer enn nødvendig. Jeg ville tatt en telefon å bedt/krevd en sjekk bare for å utelukke og betrygge. Stress har ingen godt av ❤️

Skal heldigvis mye til for at noe skal skje som påvirker baby, spesielt om morkaken er på bakre vegg. Men ta heller en telefon for mye enn en for lite.

Jeg fikk et hardt barneslag mot magen, ringte føden og fikk beskjed om å komme inn på en sjekk.
Har morkaken foran - og jeg kjente på en redsel for at den kunne ha løsnet eller en blødning kunne ha oppstått.

Ingen blåmerker, ingen blod ved dobesøk.. men slaget var hardt og det gjorde vondt.

Alt sto bra til. Som jeg sa til føden da jeg ringte, jeg vet det ikke er noe å gjøre med baby pga uken jeg er i, men jeg vil ikke være uviten om en eventuell morkakeløsning- det er jo farlig.

Back
Topp