Støt mot magen

frupingvin

Elsker forumet
Sensommerbarna 2019
MayDay2021
1 åringen min satt seg boms ned på magen min tidligere i dag og jeg kjenner jeg er ganske bekymret for at det kan ha gjort noe skade med babyen. Jeg er 19+6 i dag og føler at jeg har kjent mindre konkrete bevegelser etter dette. Har vært litt forsiktig, kortvarig aktivitet.

Hva er sannsynligheten for at noe kan ha skjedd? Ville jeg hatt noe smerter om morkaken hadde løsnet delvis? Erfaringer anyone?:facepalm:

Tror det skal ganske mye til for at babyen blir skadet i magen. Har selv fått mange bums i magen av både ivrige barn, stor, vill valp og generell klønethet opp gjennom dette svangerskapet. Er snart 35 uker på vei nå. Hvis du er veldig urolig kan du jo ringe legekontoret for å få sjekket hjertelyd osv. hvis du kjenner bevegelse, ikke blør eller får smerter ville jeg nok slått meg til ro med at det nok gikk bra. Bare vær obs med ettåringen. Vanskelig for de å forstå at de må være forsiktig når de er så små.

Tror det skal ganske mye til for at babyen blir skadet i magen. Har selv fått mange bums i magen av både ivrige barn, stor, vill valp og generell klønethet opp gjennom dette svangerskapet. Er snart 35 uker på vei nå. Hvis du er veldig urolig kan du jo ringe legekontoret for å få sjekket hjertelyd osv. hvis du kjenner bevegelse, ikke blør eller får smerter ville jeg nok slått meg til ro med at det nok gikk bra. Bare vær obs med ettåringen. Vanskelig for de å forstå at de må være forsiktig når de er så små.
Ja, det er vanskelig for de som er så små å forstå at de plutselig ikke kan klatre på mammaen.
Takk for betryggende ord:)

Ja, det er vanskelig for de som er så små å forstå at de plutselig ikke kan klatre på mammaen.
Takk for betryggende ord:)
Kan også nevne at jeg synes legen min var hardhendt da hun sjekket leie til baby i uke 24 eller 26, husker ikke helt. Da tenkte jeg at hvis legen var så hardhendt bør babyen tåle bra mye :-)

De tåler mye heldigvis. Har tette barn og blitt sparket i magen når jeg har skiftet bleie på stellebordet og jeg har falt på isen. Det har gått helt fint. Som druesaft skriver over er jordmødre rimelig hardhendte når de skal sjekke leie på babyen.

Back
Topp