Støt mot magen:(

Lillestjerne2016

❤️
Aprillykke 2016
Ble dyttet i magen i dag av en liten jente på 5 år. Skjedde så fort at jeg ikke skjønte hva som hadde skjedd før det var over. Det var hardt nok til at jeg fikk vondt i magen. Gjorde bare vondt i ca 10 sek før det gikk over.

Er dette noe å stresse over? Lurer litt på om jeg er overhysterisk...

Jeg pleide alltid å ringe fødeavdelingen når jeg lurte på slik. De roet meg ned og hvis jeg måtte inn sa de det. Jeg datt ned trappa i 3 trimester og ringte de med engang. Var veldig betryggende!

Det tåler nok magen :)
Babyen er godt beskyttet med fostervann rundt seg :)
Men er du bekymret, så kan du ringe jordmor og høre hva hun sier :)

Jeg hadde et stygt fall rett på magen når jeg var høygravid i uke 38 sist, det var kjempeekkelt! Men opplevde å bli avvist på føden, trengte ikke å komme inn for sjekk ved fall... Men jeg krevde å komme til sjekk! Pluss en ettersjekk noen dager etter for å være sikker på at alt var bra. Hun som avviste meg først, skjønte ikke hvor alvorlig fallet var..

Ble langt det her, men poenget er at du følger magefølelsen din :)

Magen tåler mye. Vis du ikkje har smerter eller blødninger i ettertid er nokk alt i orden :) eg har barn som hopper på meg stadig vekk. Det går veldig bra. Eg og ramla ned trappa sist eg var gravid. Slo med veldig. Men babyen hadde det heilt fint. Men det er jo ingen problem og snakke med føden vis du er i tvil. Det er kun du som kan føle på om det er noe eller ikkje.

Tror nok det går bra! Blir stadig dyttet og dunket på av barna mine (5 og 2 år), uten at det har skjedd noe! ;)
Men er du usikker og kjenner noe nå må du jo gjerne ringe føden å sjekke! Bare du ikke blir skuffet ved evt avvisning siden du ikke blør eller har vondt nå.. (?)
Lykke til :)

Da jeg var ferdig på jobb nevnte jeg det til mannen min. Han ble veldig stressa og sa jeg måtte ringe legevakten. Så jeg ringte og de sa at det nok gikk bra, men at jeg skulle ringe igjen om jeg begynte å blø eller få vondt.
Det går bra med meg! Ingen smerter eller noe annet:) Men var greit å få snakket med legevakten og måtte jo roe ned mannen min litt;)

Back
Topp