Støt mot magen…

Iddi10

Flørter med forumet
Påskeliljene 2022 ❤️
Hei!
Jeg trenger å vite om jeg har vært totalt idiot eller ikke. Jeg var på trening, tok det rolig som vanlig- men da jeg skulle hente vannflasken min kastet jeg meg over et gelender for å hente vannflasken min. Dvs at jeg for det første støter magen min mot noe hardt, og etterpå blir hengende på magen i noen sekunder mens jeg strekker meg ned mot flasken.
Vet ikke hva jeg tenkte på, tror faktisk jeg glemte litt at jeg er gravid. Jeg er i uke 19+4 i dag. Jeg kjenner meg litt støl i magen nå, men det kan like gjerne være magemuskler. Er livredd for at jeg har påført babyen noen skade nå….. føler meg som verdens verste menneske.

Hva tenker dere?
 
Spurte litt om dette da vi var på ultralyd. Hvor hardt vi kunne klemme på magen etc. hun sa at vi kan huske på at et barn tross alt skal skvises brutalt ut gjennom en liten kanal og sånn sett tåler mer enn vi tror, og at foreløpig ligger barnet også beskyttet godt inni magen. Men det er klart det er igjen forskjell på å klemme og kjenne etter livmor etc og henge med kroppsvekten over et gelender. Men kan hende det kan gi deg noen svar likevel? :)
 
Har vært mye bekymret for den minste lille ting, og har lest meg frem til at ting er ubehagelig for oss lenge før det blir ubehagelig for babyen :)
Tror nok det er liten sannsynlighet at det kan ha skadet babyen i magen, da den fortsatt har stor nok plass og masse beskyttelse inni der. Forstår godt at du er bekymret, hadde vært akkurat det samme selv, men jordmor sa så fint til meg «de fødte barn i steinalderen også, og det gikk helt fint» syntes det er betryggende å tenke på :hilarious: Ta det helt med ro, og hvis du ikke klarer å roe deg ned ville jeg heller reist til jordmor eller lege for å høre hjertelyden :)
 
Jeg har noen utagerende barn i klassen min og risikerer både slag og spark på skolen. Har snakket med fastlege om dette, og hun svarte at det skal ganske målrettet grov vold rettet mot mage for at barnet skal ta noen skade av det :)
 
Jeg var livredd med første og ba om ikke å jobbe «ute» blant klienter og heller sitte inne med kontoroppgaver allerede fra uke 7. Den babyen driver nå og sparker magen min dagen og natten lang fra utsiden. Er ikke målrettede spark og som regel ovenfra og «glir» litt ned over magen. Går helt fint med babyen i magen. Han er så godt polstret inni der.
 
Back
Topp