støt mot mage

UnicornK

Betatt av forumet
Novemberbarna 2021
Hvor mye tåler magen? Tenker på støt eller dunk mot magen. Føler meg veldig klumsete nå som magen blir større. Klarte å slå bildøren i magen før idag når jeg skulle lukke den :hilarious:

Har kjent godt med liv, men tenker på morkaken:wideyed:
 
Jeg bråstoppet sykkelen foran en vei og slengte magen inn i styret da jeg var like langt i svangerskapet som deg. Kjente nedpress og litt smerter etterpå, men alt gikk fint. Var faktisk på vei til jordmor da det skjedde, så fikk lyttet umiddelbart, men fikk beskjed om å kontakte sykehuset hvis jeg fikk mer smerter, blødde eller ble bekymret.
 
Vil tro det gikk helt fint:)

Alle skader mot magen av ikke-ubetydelig art skal man ta kontakt med lege, men vil ikke tro at eg lite dult i bildøra har gjort så mye. Hørtes ikke ut som om det var så kraftig slag? :)

Er du usikker så ringer du legen din.

https://nhi.no/familie/graviditet/s...joner-i-svangerskapet/gravid-skade-mot-magen/

Jeg tror egentlig ikke det var så fryktelig kraftig, kjente det litt akkuratt når det skjedde men så kjente jeg ikke så mye til det i ettertid. Er vel kanskje mer bekymret enn jeg hadde trengt.
 
Jeg tror egentlig ikke det var så fryktelig kraftig, kjente det litt akkuratt når det skjedde men så kjente jeg ikke så mye til det i ettertid. Er vel kanskje mer bekymret enn jeg hadde trengt.

Så lenge du kjenner babyen og ikke har smerter eller blør, så tror jeg du kan være veldig sikker på at det gikk helt fint. :) De ligger godt beskyttet i magehuset :)
 
Dunk mot mage er ikkje lika farlig som fall, når det kommer til morkake. Spesielt om du faller bak på rumpa er det viktig å være obs og heller ta ein telefon ekstra til føden ❤
 
Takk for svar :) Jeg tok en telefon til føden for å være sikker. Fikk beskjed om at jeg hadde kjent en skikkelig smerte om det hadde vært noe galt :)
 
Back
Topp