Største overraskelser som gravid

Hageblomsten

Forelsket i forumet
Hva opplevde du i ditt svangerskap som du ikke forutså ville skje (symptomer, tanker, endringer osv.)? :)

At sunne og spreke meg skulle bli 100% sykemeldt etter uke 18 og ut svangerskapet med kraftig bekkenløsning! Jeg tenkte jo jeg skulle løpe til fjells fram til termin :p

At jeg ligger rett ut i 4 uker og inn og ut av sykehuset Pga hypermesis.
Trodde skulle ha den gløden som alle venninnene mine snakka om, men dessverre kan ikke si jeg har opplevd det ... Lov å håpe den kommer :)

For meg var det helt motsatt :p
Var sikker på at jeg kom til å være dårlig fra dag én, men har ikke hatt tegn til slitsomme svangerskapssymptomer. Ikke har jeg vært kvalm, ikke har jeg humørsvigninger og føler energinivået mitt ligger som normalt :)

Hvor redd jeg er for at det skal gå galt eller være noe i veien med barnet. Siden vi har prøvd ganske lenge har jeg aldri tidligere tenkt lenger enn målet å faktisk bli gravid.

Hvor lettet og bekymret man kan være på engang xE

Jeg trodde aldri jeg kom til å være så nervøs for om noe skulle gå galt. Veldig redd for fødselen. Trodde heller ikke jeg kom til å være 100% sykemeldt pga svangerskapsdepresjon.

Hvor utrolig dårlig form jeg ble i helt fra starten!

Trodde tiden skulle gå jævla sakte, men HELE svangerskapet gikk altfor fort! Overrasket over hvor hormonell jeg ble også :P

Jeg var av den oppfatningen at svangerskap ikke er en sykdom og så for meg at jeg skulle gjøre alt som jeg ellers pleier å gjøre. Det har jeg måttet ta tilbake. Aldri følt meg så ubrukelig og jævlig i hele mitt liv :( bekkenløsning, piriformissyndrom og oppkast. Sykmeldt fom. uke 16 ca.

Gratulerer med dagen... :-P

Hvor ofte jeg må snyte meg.
Hvor mye vann jeg kan samle på og bare lagre i anklene...

Hadde gledet meg til å gå gravid :-) Gleden ble liten da jeg måtte ha ukentlige kontroller. Det ble for slitsomt til å kose seg med det, rett og slett. Hadde heller ikke trodd at det nesten skulle ta livet av meg. Det er godt med alt man ikke vet på forhånd tenker jeg! :-)

Jeg trodde ikke at man kunne få så sterke symptomer rett etter unnfangelse(ca. 2+2 uker), noe jeg fikk.. Det var vel det som overrasket meg mest :-)

At jeg ikke har vært humørsyk! Har til og med bekreftelse fra mannen på at jeg har vært enklere å ha med å gjøre under graviditeten enn ellers ;)

Jeg har lest i svangerskaps bøker, sett på bilder av baby uke for uke i mange mange år nå (har lengtet ganske lenge etter å bli gravid og brukt mye tid på å forberede meg), men da jeg 5-6 uker på vei satt og så på bilder av et embryo på 4-5 uker ble jeg helt forferdet og på en rar måte overrasket over at det jeg da hadde i magen så sånn ut - og lurte på hvordan i alle dager dette skulle kunne bli en baby! Jeg ble forferdelig skuffet over meg selv, for jeg klarte ikke å knytte meg til bildet av embryoet. En annen ting som overrasket meg var "uttadæsjælopplevelsen" jeg hadde i så og si hele første trimester. Det gjorde meg også skuffet over meg selv fordi jeg følte meg nesten nedstemt over følelsen av å ikke ha kontroll over min egen kropp lengre. Nå er disse tankene borte og erstattet av vill forventning og ønsker om å få henne ut så vi kan få møte henne! :) Er 38 uker nå.

At jeg ikke har vært humørsyk! Har til og med bekreftelse fra mannen på at jeg har vært enklere å ha med å gjøre under graviditeten enn ellers ;)
Har heller ikke hatt noen humørsvigninger, og jeg blir heller ikke noe mer lettrørt enn tidligere :) Har vært redd for at det kunne være noe galt med hormonnivået mitt, men alle prøver har sett bra ut hittil :)

Back
Topp