Største ønske

Kraakemor

Blir kjent med forumet
Himmelbarn
Føler for å opprette en dagbok, både av praktiske årsaker men også av terapeutiske årsaker. Denne reisen er tøff, så det kan være greit å få samlet tankene innimellom:Heartred Jeg vil også skrive dagbok i tilfelle det kan hjelpe noen i samme situasjon :Heartred

Jeg har bikket 29 år. Min samboer er 35 år. Vi har vært sammen i 11 år. Vi har prøvd å få barn av og på i 4 år. Ble gravid på første pp naturlig i 2016 men hadde da en BO oppdaget på TUL i uke 9 (6). Deretter utsatte vi prøvingen til høsten 2017 pga. ulike omstendigehter (ny jobb, flytting osv.). Hadde mye mensensmerter, og også eggløsningssmerter etterhvert, så kontaktet lege sommeren 2018. Der kunne de se på ultralyd en stor cyste på eggstokken min. Ble dermed operert for endometriose høsten 2018 og henvist til assistert befruktning. Blodprøver og sædprøver var tipp topp, men jeg har fortsatt endo-cyster på eggstokkene...
Begynte med IVF mai på St. Olavs 2019. Første forsøk fikk jeg ut 11 egg, hvorav 6 ble befruktet og 3 hang med til dag 5. 1 ble satt inn men tok ikke. Fikk satt inn en fryst blasto fra samme forsøk, desember 2019. På fryseforsøket ble jeg gravid og alt så bra ut (ultralyd annenhver uke) helt fram til i uke 14, da fikk vi beskjed om at det var svært lite fostervann. De kunne ikke se noe feil med fosteret og kunne ikke gi oss svar på hvorfor det hadde skjedd, men vi ble anbefalt og avbryte svangerskapet da det ikke kom til å utvikle seg uten fostervann. Det gjorde vi, på St. Olavs, dagen før bursdagen min mars 2019 :( småblødde i ettertid i 3 uker før jeg fikk en styrtblødning. Dette pga. små rester etter aborten, så jeg måtte få utskrapning. Obduksjonen viste ingen feil eller infeksjon på verken foster eller morkake, men en rekke uheldige faktorer tror jeg spilte inn: fosteret var festet lavt så jeg hadde forliggende morkake, navlestrengen var ikke festet midt på morkake, og det ble påvist en hematoma i uke 9 (en liten rift som blødde).

Det har vært noen tøffe og krevende år for oss og jeg skal innrømme jeg har slitt svært psykisk, både etter jeg fikk endometriose-diagnosen og det faktum at vi må ha hjelp for å få barn men ikke minst det å miste vår svært ønskede lille gutt i uke 15...
Det føles som en nedadgående spiral hvor vi ikke aner hvor vi ender. Uhell på uhell. Håpløst.. Lurer ofte på om jeg kommer til å få oppleve glede igjen... men jeg får hjelp i terapi og av gode mennesker i rundt meg:HeartredVi har 6 blasto på frys fra en totalfrys-runde i høst samt et ferskforsøk til, så håper å få satt inn en av de snart og at jeg endelig skal få oppleve å bli mor:Heartred Jeg lar meg inspirere av mange her inne og jeg skal ikke gi opp:Heartred

******************************************************************************************

1. IVF fersk mai 2019 St Olavs - Procren 1 mnd, Synarella, 150IU Menopur, Ovitrelle, Lutinus
Stimulering: 12 dager
11 egg ut - 6 befruktet - 1 inn - 1 (6-dagers) på frys
Negativ

2. IVF september 2019 - Procren 2 mnd, Prednisolon, Synarella, 225IU Gonal-f, Ovitrelle
Stimulering: 11 dager
19 egg ut - 14 befruktet - 6 (5-dagers) på frys
Totalfrys

1. frys (fra 1. IVF) desember 2019 - Cyclogest
Positiv, men senabort mars 2020

2. Frys (fra 2. IVF) mai 2020 - Cyclogest
Negativ

3. IVF Privat Spiren - juli 2020 - 187,5 bemfola, Fyremadel, ovitrelle, prednisolon, cyclogest
Stimulering: 13 dager
10 egg - 7 befruktet - 1 inn - 3 blasto på frys

positiv men tidlig SA ca uke 6

3. Frys (fra 3. IVF) Spiren oktober 2020 -cyclogest, estradot, presnisolon, antibiotika
Positiv :) lillegutt kom juni 2021


************************************************

1. søskenforsøk = 4.Frys (fra 2. IVF) St Olavs cyclogest
Negativ

2. søskenforsøk = 5. frys (fra 2. IVF) St Olavs - cyclogest (tok tidlig en kort antibiotika for mistenkt uvi)
Positiv :) termin april 2023
 
Last edited:
Jeg heier på deg og du er beintøff!! Tenk så heldig den lille blir så får deg til mamma som har kjempet så hardt. :Heartbigred håper inderlig lykken snart snur for dere. Ingen burde gå igjennom det dere har måtte.
 
Da fikk jeg telefon fra St. Olavs! Jeg ringte inn mens i går, så nå skal jeg inn til UL neste tirsdag så får vi se om det blir innsett :) Jeg har fått beskjed om å få mens to ganger etter aborten. Jeg hadde en rar mens 2 uker etter utskrapning (ca. 16. april) det var en rar syklus og jeg tror ikke jeg hadde eggløsning, og så igjen, fikk jeg mensen nå før helgen (8.mai) som var mer normal. Jeg har litt ubehag i eggstokkene for tiden, så får håpe cystene ikke ødelegger for oss.
Jeg følte meg lettet når de ringte men samtidig er jeg fortsatt langt nede etter alt jeg har gått igjennom. Samboer er bekymret for at psyken min ikke er helt på plass. Jeg tok det opp med terapeuten min i dag, at jeg var bekymret for at psyken min ødelegger for at jeg skal bli gravid, men hun sa at hun tror det eneste som kan hjelpe meg er å komme i gang, jobbe på og gjøre alt for å bli gravid og ikke minst få et levende barn.
Jeg er som et aspeløv for tiden, jeg kjenner jeg kan bryte sammen av de minste ting. Jeg skal bruke tiden godt denne uken, på å vurdere om dette er det rette for oss nå, for jeg er så usikker på om jeg overlever et nytt nederlag.
Jeg skal iallefall oppover på UL neste tirsdag og ta en prat med de om hva de synes. Jeg har så lyst å si: NÅ skal det gå:Heartred
 
Last edited:
Var på UL Tirsdag (cd13) og hadde en ledende folikkel på 14mm og fin livmorslimhinne. Endo-cystene er der enda men det forventet jeg.
jeg har følt meg ganske bra de siste dagene og gleder meg over å være i gang igjen!
Fint vær og de naturlige hormonene mot eggløsning bruker å gjøre godt for meg! Var med venner og drakk vin i går og i dag morges (cd 17) fikk jeg positiv eggløsningstest!
men utover dagen i dag ble jeg litt tykk i halsen og tung i hodet ingen feber per nå... både redd for at det er corona og hva det vil si for innsett på torsdag men krysser fingrene! Håper det bare kommer av værskiftet og at det forsvinner like fort som det kom!
 
Så leit å høre om reisen din hittil, jeg håper det går veien denne gangen :Heartred
 
Var på UL Tirsdag (cd13) og hadde en ledende folikkel på 14mm og fin livmorslimhinne. Endo-cystene er der enda men det forventet jeg.
jeg har følt meg ganske bra de siste dagene og gleder meg over å være i gang igjen!
Fint vær og de naturlige hormonene mot eggløsning bruker å gjøre godt for meg! Var med venner og drakk vin i går og i dag morges (cd 17) fikk jeg positiv eggløsningstest!
men utover dagen i dag ble jeg litt tykk i halsen og tung i hodet ingen feber per nå... både redd for at det er corona og hva det vil si for innsett på torsdag men krysser fingrene! Håper det bare kommer av værskiftet og at det forsvinner like fort som det kom!
Krysser fingrene for at formen kommer seg fort igjen og at du får et perfekt innsett på torsdag!
Masse lykke til :Heartred
 
Da er det 5 dager siden innsett og jeg har testet negativt. jeg fikk positiv 4 dager etter innsett sist fryseforsøk så er 100% sikker at dette ikke gikk... veldig trist. Er hjemme fra jobb idag. Ikke i form. håper jeg rekker et innsett før de tar sommerferie.
 
6 dager siden innsett og fortsatt negativ test. Fikk murringer igjen i går kveld. Mensen er vel på vei. På fersk forsøk fikk jeg mensen 7/8 dager etter innsett av blasto.
 
6 dager siden innsett og fortsatt negativ test. Fikk murringer igjen i går kveld. Mensen er vel på vei. På fersk forsøk fikk jeg mensen 7/8 dager etter innsett av blasto.

Ville ikke gitt opp håpet helt enda! Det er fortsatt tidlig og selv om du testet positivt tidlig sist så kan det jo være annerledes denne gangen. Krysser fingrene for deg! ❤️
 
Vil bare sende deg en veldig god forum-klem ❤️
Følee så inderlig med deg, og kjenner meg veldig igjen. Hadde selv en senabort i januar i uke 15, og det er en påkjenning jeg ikke unner noen i verden.
Håper virkelig det ender godt for deg. Det er vondt og vanskelig å være på den gale siden av statistikken.
 
Vil bare sende deg en veldig god forum-klem ❤️
Følee så inderlig med deg, og kjenner meg veldig igjen. Hadde selv en senabort i januar i uke 15, og det er en påkjenning jeg ikke unner noen i verden.
Håper virkelig det ender godt for deg. Det er vondt og vanskelig å være på den gale siden av statistikken.

Off, leit å høre at flere har opplevd det... Det er så forferdelig og vondt å gå igjennom en senabort :( Takk:Heartred Håper det ender godt for dere også:Heartred
 
Sluttet med cyclogest på fredag (8dp5dt) etter jeg tok en siste test, som var negativ. Tenkte jeg skulle slutte med cyclogest torsdag kveld (7dp5dt) men den testen jeg tok tidligere på dagen som var negativ, var nesten positiv når jeg så på den mange timer etterpå så jeg fikk et lite håp, men den var jo kjempenegativ innen tidsfristen og rett etterpå så det var nok bare evap eller defekt test. og 2 tester etterpå var negative og jeg kjente mens var på tur. Et tegn for meg er at jeg sliter med temperatursvigninger rett før mens i det østrogennivået faller. Hvis man er gravid vil østrogenet stige og jeg vil ikke få hetetokter el. så jeg visste at jeg ikke var gravid.
Fikk full mens i går og håper sånn at jeg rekker et innsett før sommerstengte klinikker i juli.
 
Da fikk jeg beskjed om at det er fullt på St. olavs før sommern så får ikke nytt innsett før august det synes jeg var tungt å høre.. gråter en skvett her nå..
 
Så kjipt! Den der ventetida på offentlige klinikker oppleves brutal av og til!

Ja, føles veldig brutalt og unødvendig:( så derfor går jeg nå privat for en runde stimulering. Startet tirsdag.. Gratulerer så mye med positiv test, forresten:Heartred
 
Jeg har hatt en vond syklus nå, eggløsningssmerter i mange dager, og mensen var mye kraftigere... og det gjør meg bekymret. Men det er nok cystene og endometriosen som har fått seg en oppblomstring etter aborten..

Jeg føler tiden jager meg, særlig med tanke på evt. ny operasjon... Derfor vil få ut mest mulig egg så lenge eggreserven min er bra. Så fort jeg operer på eggstokkene forsvinner mye frisk eggstokkvev, og egg, så derfor klarer jeg ikke vente, og tar derfor en runde privat nå i juli... Får håpe de klarer å få ut noen egg forbi cystene mine:smiley-angelic001
 
Da valgte vi og gå for et privat forsøk på Spiren i sommer. Vi var mye frem og tilbake da vi har egg på frys som vi fikk sette inn i august men vi valgte da altså å gå privat. Tok med meg de blandede følelsene inn i forsøket og klarte ikke helt å slå meg til ro med avgjørelsen. Skal kort protokoll fungere på meg med endometriose? Forhaster vi oss? Koster mye penger... Første UL viste 3 Store og modne og Jeg ble skuffet, men så sa hun at det var mange små så vi skulle satse på de. Jeg gikk på 187,5IU bemfola. Og etter 12 dager stimulering fikk vi ut 10 egg. Det var vi fornøyd med! Personellet var super på Spiren. 7 egg ble befruktet. Det ble innsett på dag 2 denne gang i motsetning til blasto på de tre forrige innsettene. Har fått litt symptomer de to siste dagene? Synes det var rart for det skal ikke gå an så tidlig. Men jeg er testetøs delux så jeg testet i går 6dp2dt . Var bare en tynn positiv strek etter tiden (25miu) så kanskje det var ovitrelle. Testet i morres, 1 uke etter innsett, den var negativ (25miu) og jeg gikk helt i kjelleren. Jamen de symptomene??? Jeg må være gravid nå!! Jeg klarer ikke noe annet..
Nektet å innse det. Så tok en test igjen nå:

Værsåsnill vær en spire:smiley-angelic001
 

Vedlegg

  • 13B5C3B3-5B7D-4783-B179-6D4554C1354E.jpeg
    13B5C3B3-5B7D-4783-B179-6D4554C1354E.jpeg
    24 KB · Visninger: 147
Da valgte vi og gå for et privat forsøk på Spiren i sommer. Vi var mye frem og tilbake da vi har egg på frys som vi fikk sette inn i august men vi valgte da altså å gå privat. Tok med meg de blandede følelsene inn i forsøket og klarte ikke helt å slå meg til ro med avgjørelsen. Skal kort protokoll fungere på meg med endometriose? Forhaster vi oss? Koster mye penger... Første UL viste 3 Store og modne og Jeg ble skuffet, men så sa hun at det var mange små så vi skulle satse på de. Jeg gikk på 187,5IU bemfola. Og etter 12 dager stimulering fikk vi ut 10 egg. Det var vi fornøyd med! Personellet var super på Spiren. 7 egg ble befruktet. Det ble innsett på dag 2 denne gang i motsetning til blasto på de tre forrige innsettene. Har fått litt symptomer de to siste dagene? Synes det var rart for det skal ikke gå an så tidlig. Men jeg er testetøs delux så jeg testet i går 6dp2dt . Var bare en tynn positiv strek etter tiden (25miu) så kanskje det var ovitrelle. Testet i morres, 1 uke etter innsett, den var negativ (25miu) og jeg gikk helt i kjelleren. Jamen de symptomene??? Jeg må være gravid nå!! Jeg klarer ikke noe annet..
Nektet å innse det. Så tok en test igjen nå:

Værsåsnill vær en spire:smiley-angelic001
Ååååh så fantastisk!! Ser klart en strek!!:happy093
 
Back
Topp