størrelsesguide babyklær?

Totette<3

Flørter med forumet
 Mulig dette er et veldig dumt spørsmål, men hvilken størrelse/størrelser får vi mest bruk for i starten tror dere? Hva slags størrelse er mest vanlig på nyfødte? Vet det varierer en del, men er ganske redd for å kjøpe alt for masse i en størrelse som blir for liten.. Er som dere skjønner helt grønn når det kommer til dette.. 

Greit å ha noe i 50 og noe i 56 det er de to str man bruker i starten . 62 er mere rundt 2 mnd. Brukte mest boddyer i 50 . Suppa var 50 lang da hun kom til verden . Ellers så får man jo masse av venner å familie når babyen kommer så jeg handlet ikke så mye .

brukte str.50 i 3uker på storesøster. str.56 i ca.4-5uker.....så var det str.62 litt lengere osv osv....

Jeg brukte 50 i 3 dager, 56 i noen uker. Innen hun var 6 uker så gikk det i str 62 og 68. Hun var 3580g og 51 cm lang da hun ble født (helt på gj.snittet) og så gikk vekstkurven hennes opp i 90 graders vinkel nesten. Så min erfaring - man trenger ikke handle inn mye av de minste størrelsene. Heller kjøpe et par ekstra bodyer når babyen er født dersom det blir behov for det :-)

veiledende størrelsestabell

50 = 0-1 mnd ( ikke alle er innom denne str.)
56 = 1-2 mnd
62 = 2-4 mnd
68 = 4-6 mnd
74 = 6-9 mnd
80 = 1 år

Jeg så det på mine små at de trengte str 50 og det brukte de i noen uker. Men det er så mange små som gpr rett i str 56 og tillog med str 62 med en gang de kommer til verden. Så mitt råd er å kjøpe mest klær i str 56 og noe i str 62 for 62 trenger du jo uansett. Men legg heller av litt cash til str 50 om du ser at du trenger det. Det tar jo ikke lange tiden for andre rundt deg å kjøpe for deg mens du erpå sykehuset heller. Lykke til med innkjøpene uansett hva du finner ut.

På storesøster fikk vi ikke brukt 50, og brukte vel 56 i ca 2 uker før vi gikk over til 62. Hun var 53 lang og 4 kg da hun ble født. Så denne gangen har jeg handlet litt i 56, og mest i 62. 
Overlegen jeg var hos sa at nestemann som oftest pleier å være større enn førstemann.

Back
Topp