Størrelsesforskjell babyklær

SensommerSpire

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2016
Har kjøpt inn 3 omslagsbodyer i str 50 i tilfelle baby trenger noe smått i starten. Har da:
- 1 stk fra newbie (KappAhl)
- 2 stk fra en 2-pack fra H&M

Den ene fra H&M er kjempeliten og flere centimeter kortere sammenlignet med Newbie. Det som er rart er at den andre fra H&M er nesten som en mellomting mellom de to andre og ikke helt lik i størrelse som den andre i fra samme 2-pack...

Hvilke erfaringer har dere med størrelser i babyklær?

Tar også mot tips for hvor man kjøper gode omslagsbodyer! Synes nesten alle er sånne for å trekke over hodet

Jeg har oppdaget at det er helt ekstrem forskjell på lengden på strømpebukser fra forskjellige butikker. Det samme har jeg sett med andre klær også, men ikke i like stor grad. Rart..

Helt enig med tanke på omslagsbodyer!

Enig.

Lindex har fine omslagsbodyer :)

Har også erfart at HM er små i størrelsen.

Lindex har kjempegode omslagsbodyer i doble størrelser, dvs. 50/56 f.eks. De er i organisk bomull. De vi har hatt er ganske tynne i stoffet. Det passer jo fint hvis du f.eks skal ha sparkebukse i ull over. Vi foretrakk det fremfor strømpebukse, for da er det ingenting som strammer rundt magen.

Arvede bodyer fra Newbie er tykkere. Polarn o Pyret har gode og fine omslagsbodyer som er tykke i stoffet. Der tror jeg størrelsen er litt romslig. Alt kan kjøpes på nett

Jeg synes HM og Polarn og P er romslige i str. KappAhl synes jeg er små. Men ungene utvikler jo gradvis ulik kroppsfasong også så hva noen synes er stort, kan andre synes er lite nettopp fordi de "fyller" klærne forskjellig.

Her synes jeg generelt klær fra HM er små i str. Spesielt bodyene som kommer i to pakk. Andre bodyer, er noe større en disse.

Kappahl/Newbie er litt bredere og mer normale i str, litt tykkere i stoffet også.

Name It sine klær er veldig smale, så passer best tynne barn. Kjøpte alltid en str større til min plugg.

Lindex sine med dobbel knepping ser geniale ut. De hadde ikke de når min var baby, men likte veldig de andre bodyene derfra.
Synes Lindex generelt er gode på str. Mye stretch i klærne, så de holder lenge.

POP er store i str, men tykke og gode i stoffet, så holder også lenge.
De har også en del omslagsbodyer.

Jeg har alltid synes at Cubus sine klær er litt store. Det kommer vel an på ungen altså men..

Enig i at cubus hat store klær. Fødte barn som burde brukt str 44 den første mnd. Måtte da holde meg unna cubus sine klær i str 50. Er veldig langt for oss til nærmeste sted som selger str 44 så måtte nesten bruke str 50 på dem begge. Nr 2 begynte med cubus sine klær nåe han var 1.5 mnd og brukte kappahl sine klær den første tiden siden de var de minste vi hadde.

Jeg er enig med en over her, som nevner Lindex sin i økologisk bomull. Jeg kjøpte en (kortermet) i str. 50/56 for å være "sikret" størrelsesmessig rett etter fødselen. La merke til at stoffet er mye bedre enn fra de andre vanlige kjedene. Mykt og tykt. Kommer til å kjøpe flere lignende nå som den synger på siste verset størrelsesmessig. Men går nok for vanlige istedenfor omslagsbodyer nå som jeg tør å være litt "røffere" mot babyen. (De kan trekkes nedover istedenfor over hodet når se skal av igjen.)

Angående størrelser mellom kjedene har jeg merket at størrelsene også varierer innad i kjedene. Min baby må snart slutte med 56, men har fortsatt pysj fra HM i str. 50 som er helt fin i størrelse, så jeg har funnet ut at jeg bare må gå for hakket større enn jeg tror, så er jeg sikret en stund. Har masse i str. 50 som jeg ikke har rukket å bruke i det hele tatt, kjipt nok.

Liker polarn o parets omslagsbodyer :) Litt store i størrelsen, men går ned til 40 og 44, så med mindre barnet er veldig lite, så funker de ;) Kjøpte også noen omslagsbodyer fra Joha da vi fikk vår for 2 år siden. Tror de var sånn midt på treet ift størrelse. Synes HM fort taper seg i vask, blir "slaskete"

Back
Topp