Størrelser?

x1xKrista

Glad i forumet
Hvilke størrelse bruker en ny født.. Størrelse 68 er det for stort?

å ja..68er 6 mnd! En nyfødt bruker som regel 50-56. [:)]

Vanlig nyfødt-str er 50-56.
Gullet mitt bruker 68 nå,og han er 6 måneder[;)]

Så vis jeg kjøper størrelse 56 da.. Haha.. ser jo hvor god peiling jeg har, 68liksom.. stakkers lille piken min, hun hadde svømt i klærene vis det ikke hadde vært for at jeg kunne spørre her inne..

Er en jente jeg skal ha, str. 62 hvor mang måned er de da?

50-56: 0-2mnd
62: 2-4mnd
68: 4-6mnd
74: 6-9mnd
80: 9-12mnd

men dette er gjennomsnittsstr... og det kommer ann på hvor du kjøper klærne, str 50 på lindex kan være mye mindre enn str 50 på H&M...

til en nyfødt ville jeg kjøpt litt i str 50, litt mer i str 56... 62 vokser de fort inn i....

Maisen bruker 68 nå ho, og ho er snart 10mnd!(ho er akkurat 68cm lang)[:D][;)] 62, var den størrelsen vi fikk mest tøy i...hmm...husker ikke akkurat når ho begynte med størrelse 62, men tror det var rundt 4mnd. Er jo vedig forskjellig da... Maja brukte str 50 da ho ble født, men tok ikke så lang tid før ho måtte ha 56. Så vi kjøpte litt tøy i str 50, og litt mer i 56 i begynnelsen så brukte ho det litt om hverandre.

Kan jeg kjøpe størrelse 62 til en ny født da? Er så mye fint men er kjedelig vis jeg bare kan bruke det i 1-2måneder..

ORIGINAL: Mrs.Black Beauty

ORIGINAL: Krista

Så vis jeg kjøper størrelse 56 da.. Haha.. ser jo hvor god peiling jeg har, 68liksom.. stakkers lille piken min, hun hadde svømt i klærene vis det ikke hadde vært for at jeg kunne spørre her inne..

lurt å kjøpe litt i str 50 også, for kelly svømte i str 56, så jeg var veeeldig glad for at jeg fikk litt str 50 på sykehuset..

Jepp, vi hadde også veldig lite tøy i str 50, så vi måtte ut å shoppe da vi kom hjem!

Kan jeg kjøpe størrelse 62 til en ny født da? Er så mye fint men er kjedelig vis jeg bare kan bruke det i 1-2måneder..

Tviler på at du får en såå stor unge altså! Ville gått for 56 i så fall, om du skal kjøpe litt for stort

Satser på 56 jeg da.. Lurte fæl for på siden jeg skal bestille så er 56minste størrelsen i baby klær..

NEI, 62... det kan du ikke, det blir altfor stort... kjøp str 50 du... og du finner fort ut at ungen din vokser fort ut av det meste!! Men som de andre sier, det er forkjell fra baby til baby... Min sønn var 53cm lang da han ble født.. hadde hentesettet i str56, det svømte han i... men det var igjen litt store i str... så str 50 kan du bruke i et par uker, så over til 56 i en måneds tid, så bruker man str 62 etter 1-2mnd...str 62 er det mange som bruker en god stund! 

Hehe håper for din skyld at du ikke får en baby som er 68 cm lang! [:D] Størrelsene på baby klærne tilsvarer jo hvor lang babyen er! [:D] Str 62 blir nok også altfor stort! Så jeg hadde kjøpt noe klær i str 50-56, så får du heller kjøpe litt etterhvert om han vokser fort ut av de! Tror jenta mi brukte str 62 når hun var rundt 3-4 mnd.

Satser på 56 jeg da.. Lurte fæl for på siden jeg skal bestille så er 56minste størrelsen i baby klær..
Du får tenke i cm. En nyfødt er gjennomsnittlig 50 cm lang. Størrelse 50 =50cm lang. Størrelse 56= 56cm[:)] osv...
Er ikke alle steder som har det store utvalget av de alle minste størrelsene. Om man får en baby som er mindre enn 50cm er det nesten håpløst...

ingen av mine to har brukt str 50.
Hun eldste var 52 cm så hun brukte 56 fra staten av.
han minste var 57 cm å han brukte noe i 56 som var stort i str men mest i 62 når han var nyfødt.

Back
Topp