Størrelser på klær, særlig gensere

Klatremus Lillemann

Juni12s allviter/orakel
VIP
Jeg har ei på 6 år som er midt imellom størrelser.

Ofte finnes det bare kominasjonsstørrelser, som 110/116 og 122/128, og ikke ren 122 feks.

Mitt problem er at 110/116 begynner å bli for kort over magen men passe i ermene, og 122/128 er for langt over alt, og det er ikke Godt med 3 bretter på ermene liksom...

Er det noen som vet om ren str 122, eller som vet hvilke butikker som har klær som er litt store i str sånn at 110/116 kan være mer passe?

Hvis dere skjønner spm mitt [emoji85]
 
Jeg syntes Cubus har større str, de passer hvertfall ikke så godt til mine barn...
 
Vi har samme problemet, min er riktig nok 4 år. Men ja, 110/116 er for kort, armene er for han perfekte og de begynner å bli trange. 122/128 svømmer han i :p dette gjelder alle kjedebutikkene, så kjøper rett og slett ikke klær der lenger. Name IT har rene størrelser, der er 116 perfekt I trøyer, men hettegensere kan han ha i 122. Synes de er litt små.
Så jeg kjøper mest gensere fra MarMar, Wheat, levis, Hummel
 
Var i Berlin, vi er 116/122. Det var perfekte 122-str fra C&A og Primark. Men dyrt å dra på tur, da :p
 
Synes størrelser overhodet IKKE er like fra sted til sted, etter de starta på skolen har de hovedsaklig vært med å prøvd klær. Så har jeg fått en viss peiling på hvilke størrelser de bruker i de ulike merkene.
 
Synes størrelser overhodet IKKE er like fra sted til sted, etter de starta på skolen har de hovedsaklig vært med å prøvd klær. Så har jeg fått en viss peiling på hvilke størrelser de bruker i de ulike merkene.
Ja det spørs om hun må være med gitt.. Jeg er bare redd hun da vil ha med hele butikken hjem [emoji23]

Eldste på 9 har jeg heldigvis fått med et par ganger.
 
Lindex har rene str.
 
Det er så vanskelig. Eldste min er 3,5 år og bruker 104, men i noen butikker må vi kjøpe 110/116 pga lengden.
 
Lillegutt bruker 92-98 i klær nå. Og han har en ulldress fra Cubus i str 86 som det er god plass i. Så Cubus har muligens store størrelser
 
Har vurdert å ha med plagg i butikken når jeg skal handle klær til 4-åringen som er som 107 cm. Evt. ta mål og ha med målebånd. :bookworm: Det er ikke enkelt!
 
Back
Topp