Størrelser på klær og sko til barn i England

Ønskebarnnr2

Gift med forumet
Jeg og samboeren min reiser til England i helga og jeg skal kjøpe litt klær og sko til datteren min. Litt usikker på hvordan størrelsene er på klær til barn på f.eks.Primark. Det er der jeg kommer til å kjøpe mest klær siden det er billig. Hun har nettopp/de siste par månedene begynt å bruke klær i str. 98, 98/104 og noen få plagg i str. 92 hvis klærne er store i størrelsen. Og noe i str. 98/104 er fortsatt litt stort. Så jeg er litt usikker på om jeg skal kjøpe en størrelse større enn 98/104 for å være sikker eller om jeg bare skal kjøpe str. 98/104.

Noen her som har handlet klær til barn i England, eller på Primark? Hvordan er størrelsene?

Sko må hun opp i str. 24, kanskje 25. Har str. 23 i overgangsskoene nå, men ikke lenge til de er for små. Vurderer om jeg skal ta henne med til en skobutikk for å måle foten hennes for å finne sko størrelsen, men kan man gjøre det selvom man ikke skal kjøpe sko i dne butikken?

De klærne jeg har hatt fra primark til eldste har vært litt små syns jeg, så har måttet ha en str større. Sko har jeg ingen erfaring med.

Jeg har ikke vært på primark, men sett litt i forskjellige butikker i England. Jeg kjøpte et par bukser i et par størrelser større enn eldste brukte, men det viste seg at de var akkurat store nok. Nå er eldste lang da, men ikke så lang at hun skiller seg ut. Jeg har kjøpt en del bodyer på Tesco, og de har vært passe i størrelsen. Det er jo forskjeller i størrelse fra butikk til butikk her i Norge også, og ulike klær passer ulike kroppstyper.

Pysjene syns jeg harvært litt små. Har fått endel pakker med 2 pysjbukser og 2 pysj gensere i og der har gjerne buksen vært lang og genseren kort så ikke funket å bruke de samtidig :P

Primark sine klær er gjerne litt korte i armene osv. Så kjøp heller en størrelse større enn du tror du trenger.
Str 24 i sko er størrelse Child 7 sånn ca. Noen ganger står det for eksempel 7k. Størrelse varierer litt. Noen steder har halve størrelser så 7,5 osv. Clarks er flinke til å måle skostørrelse, de har også mye utvalg. Der kan du for eksempel få sko som er bredere enn vanlig, eller du kan få smalere enn vanlig. De måler bredde, lengde og høyde på foten så du får sko som passer godt

Syns primark er smått i størrelsen.
Ett tips ang sko er å tegne rundt foren hennes når hun står oppå tynn papp. Klipp og ut ta med. Da kan du måle etter den :)

Jeg har handlet mye på Primark og opplever klær til barn som en str mindre. Da datteren min brukte 110, så kjøpte jeg det. Og det var knøtt smått og kort :( nå har jeg lært å ta 1-2 str større :D

Syns Primark er litt små i størrelsen, og litt korte i armene. Joggebuksene og strømpebuksene derfra er super!
Syns kjeden Next har masse fint og :)

Back
Topp