Størrelser på barneklær

Endelig_babylykke

Elsker forumet
Oktoberbarna 2021♡
Oktoberfest 2024 ❤️
Tror dette har blitt diskutert i en tråd tidligere, men jeg kjenner hvertfall behov for en egen tråd da jeg ikke har peiling. Skulle kle på gutten i nye ullklær i 62 og de satt så trangt på ham at de nesten skulle vært brukt samtidig med 56. Er tynn ull fra Reflex.
Har dere litt mer erfarne mødrene lyst å dele tanker om hvilke merker som er stor og små i str?
kan også bruke denne tråden til generell diskusjon om klær til de små altså.
 
Så smart tråd!

Har en body i bambus fra Reflex i størrelse 56, synes den faktisk kan virke litt liten i størrelsen.

Har noen tips om merker som selger bodyer i «større» størrelser som er omslag? Vet om Lindex og H&M.
Synes omslag er mer praktisk.
 
Noen merker er litt "smalere" i modellen og kan dermed sitte litt trangt på dersom baby er litt rundere, selv om det er samme lengde :)

Reima er ganske stor i størrelsen når det kommer til ytterklær vertfall.
 
Så smart tråd!

Har en body i bambus fra Reflex i størrelse 56, synes den faktisk kan virke litt liten i størrelsen.

Har noen tips om merker som selger bodyer i «større» størrelser som er omslag? Vet om Lindex og H&M.
Synes omslag er mer praktisk.

Joha og Hust&Claire har omslagsbodyer i større størrelser. Går vel opp til str. 80 hvertfall :)
 
Tror dette har blitt diskutert i en tråd tidligere, men jeg kjenner hvertfall behov for en egen tråd da jeg ikke har peiling. Skulle kle på gutten i nye ullklær i 62 og de satt så trangt på ham at de nesten skulle vært brukt samtidig med 56. Er tynn ull fra Reflex.
Har dere litt mer erfarne mødrene lyst å dele tanker om hvilke merker som er stor og små i str?
kan også bruke denne tråden til generell diskusjon om klær til de små altså.
Sniker… har erfart at noen klær fra reflex og (de fleste) fra Cubus er små i str. Som andre skriver er klær fra bl.a. Lindex og HM ganske stor. Spesielt omslagsbody fra Lindex er stor og kan brukes leeeeenge. Kjøpte en omslagsbody derfra i str. 56 som jeg brukte helt til mini brukte str. 68 i andre klær.
 
Jeg opplever H&M som små i størrelsen og endrer fasong etter vask! De er gjerne gode på vidden, men de fort veldig korte :mad: For oss med lange småtasser så synes jeg name it har gode klær både ull og bomull, samt hust and claire! Kappahl og newbie har helt kurrante str i omslagsklærne også, jeg kjøpte en med ekstra knapper i skrittet så den varer litt lengre :D
 
Så smart tråd!

Har en body i bambus fra Reflex i størrelse 56, synes den faktisk kan virke litt liten i størrelsen.

Har noen tips om merker som selger bodyer i «større» størrelser som er omslag? Vet om Lindex og H&M.
Synes omslag er mer praktisk.
Mener jeg har sett deg på KappAhl:)
 
har opplevd at reflex er litt små, mens name it er store. hust and claire og joha ull er fin i størrelse. syns hm krymper i vask og trommel (bomull). newbie og lindex er også normale syns jeg.

vi bruker primært ull på jenta vår. så har ikke så god erfaring med bomullen
 
Lindex oppleves som stort her. Cubus varierer veldig på plaggene og om det er 2-i-1 størrelse typ 62/68, osv. opplever 2-i-1 størrelsene som noe store.
 
Lindex er store, og Cubus smale i str( mine babyer er litt runde i formen):rolleyes:
 
:happy:Høres ut som de fleste har like oppfattelser. H&m syns jeg blir mye mindre elastiske etter vasking og Lindex holder formen fantastisk bra, selv på barn nr 2. Polarn o. Pyret er også meget bra med ermer og ben som kan brettes ned slik at størrelsene varer lenge. Huske jeg hadde en pysj til eldstemann som varte 6 mnd lenger enn den skulle ift størrelsen :pompus:

Jeg bruker mye 68 om dagen. 62 er en størrelse man fort hopper over om man har begynt på 56.
 
:happy:Høres ut som de fleste har like oppfattelser. H&m syns jeg blir mye mindre elastiske etter vasking og Lindex holder formen fantastisk bra, selv på barn nr 2. Polarn o. Pyret er også meget bra med ermer og ben som kan brettes ned slik at størrelsene varer lenge. Huske jeg hadde en pysj til eldstemann som varte 6 mnd lenger enn den skulle ift størrelsen :pompus:

Jeg bruker mye 68 om dagen. 62 er en størrelse man fort hopper over om man har begynt på 56.
Å? Vi begynte på 56 og byttet til 62 da gutten var ca 8 uker:p
 
Å? Vi begynte på 56 og byttet til 62 da gutten var ca 8 uker:p

Du får vente å se ;-) Men vi også byttet til 62 litt for sent, og nå er det flere ting som et for lite i 62. Selvfølgelig er det mye som kan brukes i tiden fremover også, men ikke H&M :rolleyes:

Nå er vår 3 mnd i dag og vi har ikke 3mnd kontroll før neste uke, men jeg tror nok han fortsatt ligger veldig høyt oppe på skjema hva gjelder lengde..
 
Janus har hatt litt romsligere ullbodyer synes jeg. Nameit er ofte veldig smale.

Men nå har det skjedd mye med babyklær de siste årene. Jeg bruker mye brukt, så ikke alltid lett å vite hvordan ting er i dag. Synes for øvrig dette bildet illustrerer godt hvor stor forskjell det kan være på én og samme str. Begge bodyer str 50, den rosa fra hm og den hvite fra nameit.
 

Vedlegg

  • Screenshot_20220116_011109_com.android.gallery3d.jpg
    Screenshot_20220116_011109_com.android.gallery3d.jpg
    911,8 KB · Visninger: 48
Janus har hatt litt romsligere ullbodyer synes jeg. Nameit er ofte veldig smale.

Men nå har det skjedd mye med babyklær de siste årene. Jeg bruker mye brukt, så ikke alltid lett å vite hvordan ting er i dag. Synes for øvrig dette bildet illustrerer godt hvor stor forskjell det kan være på én og samme str. Begge bodyer str 50, den rosa fra hm og den hvite fra nameit.
Hjelp, det var stor forskjell!!! :confused:
 
Du får vente å se ;-) Men vi også byttet til 62 litt for sent, og nå er det flere ting som et for lite i 62. Selvfølgelig er det mye som kan brukes i tiden fremover også, men ikke H&M :rolleyes:

Nå er vår 3 mnd i dag og vi har ikke 3mnd kontroll før neste uke, men jeg tror nok han fortsatt ligger veldig høyt oppe på skjema hva gjelder lengde..

Haha ... Har aldri hoppet over 62, men skjønner hva du mener. Begynte på 56 som varte leeeenge.. i 62 var mye allerede for smått da vi byttet, og mye er trangt. Vurderer 68, men så masse fine klær jeg gjerne vil ha på baby ❤️:p
 
Haha ... Har aldri hoppet over 62, men skjønner hva du mener. Begynte på 56 som varte leeeenge.. i 62 var mye allerede for smått da vi byttet, og mye er trangt. Vurderer 68, men så masse fine klær jeg gjerne vil ha på baby ❤️:p
Vi begynte også på 56, byttet til 62 og har brukt det i fire uker, men nå er det straks på tide å bytte igjen :D
 
Jeg har ei smal og en brei, mine favoritter er egentlig Name it/Brando, H&M og Lindex. Jeg kjenner på bodyene før jeg kjøper de. H&M og Kappahl/newbie har en del tøy i lite elastisk bomull/enveis stretch, sånne som utvider seg ved bruk og mister fasong, men begge begynner å få inn mer tøy i samme kvalitet som Lindex. Jeg har begynt å dra i bodyene før jeg kjøper dem. Hvis de har god stretch i lengden kjøper jeg, hvis man bare kan dra dem litt så unngår jeg dem.
Jeg har arvet en del klær, H&M sine med lite stretch varer minst, Lindex sine forblir myke og gode. Name it/Brando har også god kvalitet på tekstilene sine, de er litt smale og lange, men de passer godt til begge mine barn selv om de er veldig forskjellige. Lindex er store i størrelsen etter min erfaring. H&M er veldig varierende. Jeg har pysjer fra H&M i samme størrelse hvor den ene passer og den andre ikke passer. Cubus handler jeg ikke. Reflex kjøper jeg ikke, de er så korte i lengden, kun yttertøy til eldste siden yttertøy ofte er så stort. Hust & Clair føler jeg er også er bra kvalitet og greie størrelser.
 
Back
Topp