Størrelser i ullklær

_Lykkeliten_

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Junilykke2018
❤ Juliskattene 2018 ❤
Når jeg ser på ullklær ser jeg at de opptrer med størrelser i 50, 60, 70 etc. Hvilke størrelser kjøper dere inn til babyene på forhånd? Er 50 mindre enn vanlig str 52 liksom? I så fall er det jo ingen vits å kjøpe så mye annet enn størrelse 60..? Er jo ganske lenge til de kan bruke str. 70, og mange er sikkert for store til str. 50 når de blir født? :-)

Eller er størrelsene annerledes i ull?

50 er jo uansett vanlig nyfødt-størrelse, siden de fleste er 49-50 cm når de blir født :) Så kommer str 56, 62 osv. Jeg har ikke sett at det er vanlig med 52 i babyklær? Og jeg har kjøpt en del. Jeg tenkte å kjøpe noe ull i str 50 sånn at vi har noe med en gang baby er nyfødt. Siden vi får i slutten av oktober. Så skal vi se det an hvor mye h*n vokser, men vi trenger helt sikkert en eller to str til i løpet av vinteren :) Men noen vokser jo så fort at de hopper nesten over en str :) Men hvis du hopper rett på str 60 med en gang så tror jeg det blir ganske stort til en nyfødt...
Jeg vil gjette på at når de bruker 50, 60, 70 i ullklær så er det fordi ullklær er litt dyrere enn vanlige bomullsklær, så de har laget klær hvor hver størrelse kan brukes litt lenger.

Tenkte feil ang. str. 50 :-) Men var mellomstørrelsene jeg lurte litt på..

Får kjøpe noen baseplagg i 50, men tror ikke jeg orker bruke masse penger på en hel ullgarderobe :P Skal vel ikke være så mye ut i starten med babyen uansett, så det holder vel med noen gode plagg vi kan ta på når vi skal ut :-)

Trur eg sjølv kjem til å sjå det litt an ang. ulltøy :) Er ikkje sikkert det er nødvendig å kjøpe inn så mykje av det, er jo svindyrt ;(

Ja, superdyrt :-/ Jeg kjøper ikke store mengder ull. I begynnelsen er vi jo mye inne, og babyen skal ha både bilstolpose og vognpose som han ligger i når vi er ute. Så da får det holde med noen gode ullplagg vi kan bruke når det er nødvendig.

Venninner som har barn fra før sier de brukte mest bomull i starten uansett. Og at det var mest praktisk ift. vasking når babyen bæsjer/tisser/gulper etc.

50 i janusull har holdt de 4 første mnd med storebror her,med hu som kom etter holdt det hverfall noen mnd'er kanskje 3 hvertall. De strekker seg ned ungen,og i 60 villede ha svømt. Men det var mine unger da :)

50 i janusull har holdt de 4 første mnd med storebror her,med hu som kom etter holdt det hverfall noen mnd'er kanskje 3 hvertall. De strekker seg ned ungen,og i 60 villede ha svømt. Men det var mine unger da :)
Sier meg veldig enig her. Janusullen er veldig god i størrelsen og strekker seg fint med babyen uten at den blir stygg :)
Jeg er personlig veldig glad i å bruke ull også innendørs, så jeg kommer til å ha en del ull i garderoben til lillebror.

Så bra! Var janusull jeg kjøpte nå - litt i str 50 og litt i str 60, så da satser jeg på at det var verdt pengene :-)

Sent from my GT-P7500 using BV Forum mobile app

Name It fører forresten ullen sin i de "vanlige" størrelsene (50, 56, 62 osv.) De har en type hvor insiden er av bomull og utsiden er ull - gode i størrelsen, men strekker seg ikke med barnet på samme måte som en ett-lags ullbody av ren ull. Er et godt alternativ dersom babyen ikke tåler ull rett på huden da ;)

Name It fører forresten ullen sin i de "vanlige" størrelsene (50, 56, 62 osv.) De har en type hvor insiden er av bomull og utsiden er ull - gode i størrelsen, men strekker seg ikke med barnet på samme måte som en ett-lags ullbody av ren ull. Er et godt alternativ dersom babyen ikke tåler ull rett på huden da ;)

Takk for tips! :-) :-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg kommer til å kjøpe noen få basisplagg i ull fra Nøstebarn. Disse skal ikke vaskes ofte, bare lufttørke, siden de har mye lanolin i seg og er selvrensende. Skal strikke litt plagg i ull da, og da blir det babyull alpakka siden det er kjempemykt og baby vil tåle det selv om h*n skulle reagere på ull. Ellers har jeg en god del i bomull fra før, så det blir nok en del bomull inne ja. Ull er mest til når vi skal ut, pluss gjerne en pysj så h*n har grei temperatur om natten :)

Back
Topp