Størrelsehjelp vårdress

SloppyJane

Gift med forumet
Himmelbarn
Novemberlykke 2020
Har en reflex vårdress/parkdress i str 74, som er utrolig liten sammenlignet med reima vinterdressen i str 80 (vi snakker drukning).. han er 78 cm og normalt bygd.

Hva slags dress og hvilken str bør jeg gå for? Hva er smått i str og hva er stort..? Blir ikke brukt så mye da vi ikke er i bhg ennå :)

Reima synes jeg er gode i størrelsene, de beregner vel et par cm å vokse i over sesongen. Har bare vinterdresser fra reima da, så kan ikke si så mye om vårdresser, men regner med det er litt det samme?

jeg har vært fornøyd med både wheat og reflex vårdress og synes de har vært gode i størrelsene og vart lenge (wheat 80 brukte vi fra 9mnd til i hvertfall 1,5år og refleks 98 fra 2,5-nå som hun er 3,5 snart og 99cm og varer nok til neste vinter) ville sett i butikken om hvordan de virker på barnet, ville prøvd å se om 86 kan fungere. :)

Synes generelt dresser er romslige i størrelsen. Både reima, reflex og name it kan fint brukes her selv om de er en str mindre enn det ungene normalt bruker. Min erfaring er at parkdresser er ganske like i kvalitet (større forskjell på vinterdresser). Her er det passform som er største forskjellen. Ville tatt en tur i butikken å prøvd å se hva som passer barnet.

Min er omtrent på samme størrelse som din, vil si kanskje 78-79 cm og 10 kilo. Min erfaring er at Reflex er små i størrelsen og Reima er stooore. Vi har også hatt Wheat i str 74 som var alt for liten da tassen min var 72 cm. Akkurat nå bruker vi Reflex vinterdress i str 80 som er for kort i bena og babydress fra Kattnakken i str 80/86 som passer bra.

Jeg har vurdert PoP sine som visstnok kan justeres ganske mye. Name it softshell mener jeg også er normale i str.

Vi er skikkelig nøgde med reima sine dresser. Har gjerne brukt dei sjølv om dei er for store også. Då kan ein stramme inn strikken i midja mykje for at ikkje alle ekstra lengden kjem nedover beina. Mine unger er litt lange i overkroppen, så har alltid måtte gå opp i størrelse på body før bukser f.eks. og dressane blir for korte i skrittet sjølv om dei har litt å gå på på beina.

Takk for tips :)
Får sikte meg inn på en reima eller noe i str 86 så håper jeg den holder til høsten og :bag:

Bare ikke kjøå den så veldig stor, å måtte brette op og stramme inn masse anbefaler jeg ikke. Det er ikke noe godt for barna.

Reima er store istr, reflex normale, wheat små, name it softshell store. Selv er jeg ikke noe fan av reima, er så mange andre dresser på markedet som er bedre.Men jeg ville prøvd dress og sett hva som passer best til barnet

Back
Topp