Størrelseberegning?

girl

Glad i forumet
Er det flere her som skal på størrelseberegning, eller som var det i forrige svangerskap? Jeg skal på det om 2 uker, og da er jeg i uke 32. jeg fikk beskjed fra majorstuaklinikken på 3d-ultralyden at det ikke skal gjøres før i uke 36, da det er da de legger på seg.

Jeg fikk en lang og stor jente sist, og i og med jeg får en gutt denne gangen, er jeg henvist til det. Liten sannsynlighet for at gutten blir noe mindre

Ikke fått noe beskjed om det enda, men hvis sf-målet fortsatte å være såpass høyt så ville sjekke det ut før fødsel.
Hvor stor var jenta di da?

Jeg ble estimert i uke 28 sist på 3D-UL med jenta vår, og ble estimert til at hun skulle være 3,9 ved fødsel. Hun kom 15 dager over termin og var nesten 4,6, og det stemmer jo med hvor mye babyer legger på seg i uka.

Denne gangen var vi også på 3D-UL i uke 28, og lillebror ble estimert til 3,5 kg.
Vi skal tilbake til 3D i morgen, så vi får se om jeg får nye vekstestimering da.

Skal bare til vanlig ul en måned før termin (ordinær oppfølging). Spurte legen sist om han da kunne bruke tid å se på str. Det skulle han gjøre. Er spent. Sist fikk jeg en baby på 4450. INGEN trodde det utfra magestr, og målet på sf var helt på streken. Vi har store barn i slekten så er spent :))

Skal på første vekstestimering nå i uke 28, også blir det vel noen ganger til før fødsel, men det spørs jo litt på hvor stor de tror h*n er. Hvis det ser ut som om h*n blir veldig stor, blir det nok annenhver uke fram til fødsel.

Jeg fikk som sagt en jente. Hadde gått opp 11 kg totalt, super form, jobba 100 prosent turnus som leder helt ut. magemålene var litt under streken hele veien, også fikk jeg ei nydelig tulle på 4,8 og 54 cm lang. Alle var overrasket. Hadde ikke hatt noe antydning til svdiabetes heller. Men bf var selv 4,6.

Jeg har fått innkalling til beregning nå, men er det noen som vet hvordan det gjøres etter denne beregningen hvis de er store?

Jeg fikk stor gutt forrige gang. Han var 4680 g og 55 cm. Så denne gangen skal jeg på vekstestimering i uke 33. Livredd for å få større denne gangen!

Back
Topp