Størrelse??

Kommende2barnsmamma

Flørter med forumet
Augustmødrene 2014
Hva slags størrelse handler dere inn til babyen så de har klær med engang? 50 har jeg hørt kan fort være for lite, er det 52 som er neste da? Syns det er så vanskelig :/

Sent from my iPhone using BV Forum

Det er 56 som er neste :) eg fikk høre at 50 var alt for lite, men det kommer jo helt an på hvor stor babyen er når dn blir født :) min druknet i str 56, så brukte de minste klærne et par uker. I tillegg var han gulpegutt, så d gikk noen skift t dagen ;) tror eg har 4 bodyer i str 50 liggende, og tenker at d bør eg hvertfall ha :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Mini var 51 cm når han ble født, og druknet også i str 56, Men brukte ikke 50 så lenge. Hadde bare noen bodyer i str 50, de andre klærna var 56 og oppover.

Jordmora mi mener bestemt at jeg kommer til å få en liten baby. Det kan godt stemme det, ettersom både jeg og barnefar var relativt små når vi var født. Så hun sier jeg godt kan kjøpe litt klær i 50 som jeg kan bruke de første ukene :) har ikke kjøpt noe enda, for vet liksom ikke hva man trenger når de er så bittesmå og skjøre.

Jeg synes ogsa det er vanskelig med storrelser og hvor mye man trenger. Har kjopt litt i 50 na, en del i 56, og noen fa ting i storre str:)

Vi brukte 50 et par uker på vesla, så jeg ville hatt en to-tre bodyer i 50 og så evt. sendt far ut på handletur om det viser seg at det passer bedre enn 56!

44-50-56-62-68-74-80 er størrelsene fra prematur og opp til året. Og så har du noen får som opererer med 60 og 70. Alt tar utgangspunkt i babyens lengde :)

Jeg har bare kjøpt klær i 56 og over. Tenker at jeg venter til de siste ukene med å evt kjøpe i 50. Skal på vekstestimering og sånn, så får vel vite om hu blir liten, normal eller stor da :)

Jeg husker jeg hadde så mange bodyer som du måtte tre over hodet til babyen. Disse ble ikke brukt, kjøpte nye med knapper. Så hold dere unna de bodyene dere må tre over hodet, er så vanskelig når de er så små.

Jeg husker jeg hadde så mange bodyer som du måtte tre over hodet til babyen. Disse ble ikke brukt, kjøpte nye med knapper. Så hold dere unna de bodyene dere må tre over hodet, er så vanskelig når de er så små.
Og jeg som har kjøpt flere som man må tre over hodet :o

Sent from my iPad using BV Forum

Og jeg som har kjøpt flere som man må tre over hodet :eek:

Sent from my iPad using BV Forum

Det kan jo hende du liker de, men jeg syns de var helt pytom hehe. hode er så løst på en måte, så syns det var litt skummelt og ekkelt å få bodyen tredd over hode.

Her kjøper vi noen bodyer i stor 50, og helst de med knapper hele veien. Greit å ha noen få i tilfelle.

Sent from my Nexus 4 using BV Forum mobile app

Det kan jo hende du liker de, men jeg syns de var helt pytom hehe. hode er så løst på en måte, så syns det var litt skummelt og ekkelt å få bodyen tredd over hode.
Heheeh. Får vel bare prøve oss frem. Kan jo kjøpe noen andre om vi også synes de er pyton :)

Heheeh. Får vel bare prøve oss frem. Kan jo kjøpe noen andre om vi også synes de er pyton :)

Man lærer mens man lever. Jeg hadde bare de med knapper i str 5o og 56. Trur jeg hadde de som gikk over hode når han byttet til str 62.

De beste bodyene når de er helt små er omslagsbodyer.. Geniale.. :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Omslagsbodyer <3
Eller sånne med overlapp på skuldrene, så hodeåpningen kan vides ut litt. Omslagsbodyer blir håpløst igjen rundt fire-fem måneder, da, synes jeg :P

Og så likte jeg knapper på de minste pysjen, og glidelås fra hun var en fem-seks mnd :P

Omslagsbodyer <3
Eller sånne med overlapp på skuldrene, så hodeåpningen kan vides ut litt. Omslagsbodyer blir håpløst igjen rundt fire-fem måneder, da, synes jeg :P

Og så likte jeg knapper på de minste pysjen, og glidelås fra hun var en fem-seks mnd :P

Helt enig, omslagsbodyer er utrolig kjekt i starten

Sent from my iPhone using BV Forum

Synes det er så vanskelig :o

Har kjøpt et par omslagsbodyer i størrelse 50. Mest sannsynlig får jeg en liten baby, så små størrelser kan være greit å ha. Ellers har jeg kjøpt det meste fra 62 og oppover. Vet liksom ikke hva jeg skal kjøpe heller :)

Sent from my iPhone

Synes det er så vanskelig :eek:

Har kjøpt et par omslagsbodyer i størrelse 50. Mest sannsynlig får jeg en liten baby, så små størrelser kan være greit å ha. Ellers har jeg kjøpt det meste fra 62 og oppover. Vet liksom ikke hva jeg skal kjøpe heller :)

Sent from my iPhone
Ikke 56? Det er kanskje den storrelsen jeg har kjopt mest av, men er jammen ikke lett a vite:)

Ikke 56? Det er kanskje den storrelsen jeg har kjopt mest av, men er jammen ikke lett a vite:)

Jeg har ikke kjøpt noe særlig i 56, for jeg vet ikke HVA jeg skal kjøpe :p de er jo så små, og ser for meg at kanskje strømpebukse og body er safe, kanskje? Vet ikke. Haha

Sent from my iPhone

Back
Topp