Størrelse på ullklær

Bezoar

Flørter med forumet
Jeg tenker å kjøpe en del ull. Men er veldig usikker på størrelse! Det virker meningsløst å kjøpe 56, da risikerer man jo at de ikke passer. Finner mye fint (brukt) i 68, men det er kanskje for stort igjen. Hvilken størrelse går dere for?

I ull har jeg gått mest for 56. Min erfaring fra eldstemann er at ull passer tidligere og varer lenger. Min gutt på 13 mnd har brukt samme body fra han var 4mnd (da var den litt stor) og omtrent til nå. Så det er mye strecht i ull.

Jeg har gått mest for 62, men er førstegangs så veldig i tvil selv :)

Min er erfaring med både vinter og vårbaby er at det er veldig kjekt med ull i 56 også :) Brukt ull på begge siden dag 1 ;)

Kjøp ett par bodyer i 56 og 62. Trenger ikke mer enn ett par ullbodyer i hver størrelse (typ 3). Og ulla er fin, for den kan fortsatt brukes selv om den er litt liten eller litt stor så den dekker ett stort spenn.

Blir 4 i str 62, og 2 i 56. Regner med å kunne bruke 62 til han er 4-5 mnd. 56 er lite vits i med mine barn, ingen av den har brukt det mer enn en uke eller to (bomull) men fordi jeg syns det er penest med klær som ikke er for svære så lager jeg et par i 56 også, det er vel kanskje passelig en mnd eller to, avhengig av type ull. Er ikke all ull som er like tøyelig.

Kommer til å sy samme antall i samme str av pysjamas.

Har ett sett body, bukse og pysjamas i str 48 i bomull på lur i tilfelle småen blir mindre enn forventet. Dette svangerskapet er så langt helt annerledes enn de to foregående. Blir det ikke brukt så donerer jeg det til NFI

Her kjøper jeg ikke noe i ull ennå, da 2 av mine har atopisk eksem

Jeg har kjøpt i både 56 og 62, novemberbaby og bor på fjellet [emoji18]

Kjøpt litt i str 50 og litt mer i 56. Erfaringsmessig får man mest tøy i str 62 og oppover i gave. Også tenkte jeg at det kan vi jo fint ønske oss til jul.

Bør nok ha noe i 56 ja, men man rekker ikke akkurat å slite det ut. Min erfaring er at det er lenge før 62 kan brukes (mine har vært ca 3,5 kg ved fødsel). Ullklær er forøvrig relativt lett å selge brukt også.

Back
Topp