Størrelse på tutter (smokker)...

endelignrtopåvei

Glad i forumet
Julibarna2014
Eg har bestilt fra navnesmokken.no, og så fant eg ut etterpå at eg har bestilt i str. 3-36 mndr, vett någen om d e farlig å bruke di før hu e 3 måneder?? Alle eg har spurt seie at d isje e farlig så lenge hu klare å tutte på di og at di isje blir så store at hu brekker seg åsånn...??
Någen som har peiling?
Kjøpte liksom 6stk som d står Madeleine på, såå søte [:)] Så eg vil jo bruke di me ein gang [:D] hehe

Det er nok ikke farlig, men vil tror at hun ikke klarer å holde på de, siden de er mye større. Og vil nok kanskje være ubehagelig for henne å få noe slik stort dytta inn i munnen[;)]

hvis du går inn på bam.no.. kan du bestille en pakke.. med prøver i av såper etc.. der kom det med en spebarnstutt..du kan jo sammenligne og se om det er noe forskjell. 

Hei

Også må du være klar over at ikke alle barn vil ha alle typer smokker...hehe ;)
Vi prøvde mange ulike typer, før vi fant den som lillemor ville ha! Hun hadde enormt sugebehov, så jeg måtte bare finne en som hun likte.
Til slutt ble det en smokketype vi får på ett type apotek - utrolig kronglete om en er på tur og mister smokken og apotekene er stengt..men, men...

De blir altfor store... Det kan jeg si med en gang [8D] 

Det behøver ikke bli noe problem altså! Lillegutt er spaltebarn, og han klarte ikke holde på de minste smokkene siden han ikke kunne suge (litt fordi de er "flate" også da, så de la seg bare på skrå i spalten). Så vi brukte MAM-smokk str 4 mnd+ fra han var fire dager gammel, de har sånn kule på enden som la seg bedre i munnen og var lettere å holde på plass. Han brakk seg aldri, men det ble litt "smokk med baby" istedet for baby med smokk da [:D]

Back
Topp