Størrelse på trappegrind/dørgrind - hjelp!

Høst

Forelsket i forumet
Septemberhjertene 2018
Julegavene 2019
Hei :)

Er det noen av dere som har en dørgrind/trappegrind og mulighet til å måle litt for meg?

Vi må ha en grind til kjøkkendøra vår, fra den er det ca 1,5 meter gang og så ned en kjellertrapp som ikke kan lukkes, så det er veldig viktig at grinda i kjøkkendøra fungerer godt - men samtidig vil vi helst ha en spenngrind, altså en som ikke trenger å skrus fast i dørkarmen. Vi vil helst slippe å få hull der.

Og så kommer problemet - dørkarmen vår er 72 cm bred! Kan til nød rundes opp til 72,5 cm, men det mangler minst en halv cm på de 73 cm standardbredde som "alle" dørgrindene jeg finner online har.

Er det noen av dere som har en av disse grindene med standardstrørrelse 73 cm som kan se/måle om det kunne vært mulig å lirke dem en eneste liten cm kortere?

På forhånd tusen takk for hjelpen :)

Jeg sender denne ut på generelt jeg. Flere som ser den der :)

Jeg kjøpte smalere grind på jollyroom :)

Vil bare nevne at det tryggeste i toppen av en trapp vil alltid være å skru den fast. Spenngrinder har som oftest en snublekant langs bakken.

Jeg ville virkelig gått for en grind som kan skrus fast hvis den skal stå i toppen av en trapp. Flere av de som kan spennes fast har løsna når ungene står å drar i de også har de sånn idiotisk kant i bunn.

Takk for svar alle sammen! :)

Som jeg forsøkte å forklare så skal grinda stå rundt 1,5 meter unna trappa, i andre enden av en kort gang, så dersom barnet på noen måte klarer å velte grinda, så er det umulig å falle direkte ned trappa - hun må fremdeles krabbe/gå bortover gangen for å komme til trappa etterpå.

Tror vi ender opp med å prøve Slimfit-grinda og så eventuelt "forbedre" den ved å montere en list på hver side, slik at det ikke går an å dra den løs - det blir akkurat like mye hull i veggen av det også :mad:

Takk for svar alle sammen! :)

Som jeg forsøkte å forklare så skal grinda stå rundt 1,5 meter unna trappa, i andre enden av en kort gang, så dersom barnet på noen måte klarer å velte grinda, så er det umulig å falle direkte ned trappa - hun må fremdeles krabbe/gå bortover gangen for å komme til trappa etterpå.

Tror vi ender opp med å prøve Slimfit-grinda og så eventuelt "forbedre" den ved å montere en list på hver side, slik at det ikke går an å dra den løs - det blir akkurat like mye hull i veggen av det også :mad:
Den vi har fulgte det med "kopper" til å skru fast for å holde den på plass, så ikke sikkert det er nødvendig med noe ekstra evnt.

Back
Topp