Størrelse på mage

M-40428022

Første møte med forumet
Hei.
Er 16+4 og er bekymret for at magen er liten. Er i utgangspunktet litt overvektig men har flat mage. Er 10 år siden jeg var gravid sist og husker ikke når magen begynte å vokse da. Var også betydelig tykkere.
Nå har jeg en bitteliten kul nederst på magen, har null problem med å få på meg mine vanlige bukser.

Har vært på tidlig ultralyd i uke 14 og alt sto bra til. Ingen nye blødninger etter dette, men bekymrer meg altså for at fosteret har sluttet å vokse rett å slett

Hvor stor er deres mage nå?
 
Hei.
Er 16+4 og er bekymret for at magen er liten. Er i utgangspunktet litt overvektig men har flat mage. Er 10 år siden jeg var gravid sist og husker ikke når magen begynte å vokse da. Var også betydelig tykkere.
Nå har jeg en bitteliten kul nederst på magen, har null problem med å få på meg mine vanlige bukser.

Har vært på tidlig ultralyd i uke 14 og alt sto bra til. Ingen nye blødninger etter dette, men bekymrer meg altså for at fosteret har sluttet å vokse rett å slett

Hvor stor er deres mage nå?
Sniker fra november, jeg hadde ikke mage i det hele tatt før jeg kom over 20 uker :facepalm: har lang rygg så lille har god plass der inne. Er nå 26 uker i morgen og magen har endelig poppet og jeg ser gravid ut:joyful:
 
Har heller ikke fått noe mage, og har noen kilo ekstra. Er 14+5. Er førstegangsgravid så tenker det nok tar tid før den popper ut.
 
Jeg har sett så utrolig mange bilder av folk som har kjempe ulik mage fra svangerskap til svangerskap. En jeg kjenner hadde helt "normal" mage med nr 1 og med nr 2 så lå livmor og baby såpass inn mot kroppen at magen knapt syntes :wideyed:
 
Magen er stor! Er større nå enn da jeg var høygravid med nr 2. Er 15 uker. Sist fikk jeg ikke mage før jeg var 7 mnd på vei og jordmor spurte meg da jeg var på kontroll pga lite fostervann om jeg egentlig var gravid.
 
Har ikke særlig mage jeg heller. Noen kg ekstra rundt magen. Er 17 uker i morgen, synes bare om jeg ligger på ryggen. Dette er andre svangerskap, men 8 år siden sist. Med første begynte jeg ikke få mage før jeg var 20 uker eller mer. Vi er alle forskjellige og alle graviditeter er forskjellig :happy:
 
Magen min er stor, får mage fort og ser massiv ut fort. Blir rent misunnelig på folk som ikke har det sånn jeg.

Er noen jeg kjenner som knapt så gravid som høygravid, slank og høy dame med bakovervendt livmor. Folk på jobben hennes viste ikke at hun var gravid før hun sa i fra når hun var 7mmd på vei at hun skulle ut i permisjon snart :D
 
Jeg er over 15 uker og har ingen tydelig mage. Eller, rettelse, jeg har ingen mage om morgenen, så tenker jeg på en matbit eller en kopp kaffi og blir oppblåst. Viktig å skille mellom hva som er en babymage og hva som er hormoner. Noe det virker som mange i sosiale mediar ikke gjør, men en babymage er ikke noe som bare popper frem på ettermiddagen og kvelden, men er der konstant. Såå per nå: ingen babymage å skrive heim om nei :smiley-ashamed004
 
Last edited:
Oi, der kom innlegget to ganger. Beklager det! Jeg mangler både «rediger» og «slette innlegg
« muligheten, de her en administrator som kan fikse dette?
Du må sende pm til en administrator så ordner de det :)
 
Det der er så individuelt. Jeg er 160 cm og fått litt ekstra fett på magen de siste åra :arghh:
Så jeg bærer babymagen annerledes enn en kvinne som er for eks 175 cm og har lite kroppsfett rundt magen. Så da kan du tenke deg at jeg fikk mage litt tidlig. Er i uke 13.
 
Jeg tror magen har kommet her! For går ikke bort noen gang i løpet av døgnet! Blir ikke helt borte når jeg ligger heller. Uke 15 og noen dager nå, ser helt annerledes ut en med første! Da kunne jeg ane en bitteliten kul nederst, men ikke synlig for andre.. og i mange uker til, også kunne jeg se utviklingen så fint! Nå kom plutselig magen, men ikke bare nederst!? Hele kulen kom samtidig? Er det mulig? Er det fordi magemusklene ikke holder igjen? Ser lik ut nå som uke 24/26 med første :bored:
 
Jeg ser veldig gravid ut, i uke 14. Tydelig kant i navlehøyde (+ at jeg har litt polstring på magen fra før). Jeg har et myom på framsiden av livmor som gjør at jeg ser tvilling-gravid ut, så det er mye rart som kan spille inn mtp magestørrelse
 
Det der er så individuelt. Jeg er 160 cm og fått litt ekstra fett på magen de siste åra :arghh:
Så jeg bærer babymagen annerledes enn en kvinne som er for eks 175 cm og har lite kroppsfett rundt magen. Så da kan du tenke deg at jeg fikk mage litt tidlig. Er i uke 13.
Her er vi to, samme høyde som deg og andre gang som gravid. Samme størrelse på magen som i uke 21 sist :bored: Kunne gjerne ventet litt med den magen:sorry:
 
Førstegangs her, uke 15+6. ikke noe synlig mage men føler meg litt mer stappa på en måte klær er ikke strammere men valken over buksa er allikevel mer fremtredende, så føler meg egentlig bare litt lubben men men, jeg er glad til så lenge det ikke er veldig synlig. 178cm og noen kg ekstra, så det spiller sikkert inn også
 
Fikk ikke synlig mage før jeg var 5 mnd på vei nå med nr 2, kunne skjule graviditeten til jeg var i 6 mnd med nr 1. skal sies at jeg har vært veldig dårlig med begge. Men når magen flest kommer er den «normalt» stor. Veldig individuelt tror jeg. Og jordmor gjør mål fra uke 24 ☺️
 
Takk for alle svar. Føler meg litt beroliget nå. Har heller ikke symptomene jeg hadde tidlig i svangerskapet som kvalme og trøtthet men d er også litt godt
 
Førstegangsgravid og 16+1, ingen synlig gravidmage enda. Ser bare oppblåst ut
 
Back
Topp