Først og fremst, gratulerer for at det var hjerteslag! Det er jo et veldig positivt tegn

Forskning viser at sannsynligheten til SA/MA går helt ned til 5% etter at det fintes hjerteslag.
Forrige gang da jeg opplevde SA, var jeg på TUL da jeg var 7+3. Jeg forventet å se et embryo med hjerteslag, men vi kunne se bare et tomt gestational-sekk med kun plommesekk.
Er du veldig sikker på at du er 7+0? Har du tatt IVF eller EL test osv?
Hvis ikke, kan det hende at du ble gravid senere enn du trodde bare

EL kan være plutselig senere enn vanlig selv om du pleier å ha regelmessig menstrasjoner.
I tillegg, både størrelsen til embryo og timingen når det vokser fort/sakte varierer for ulike folk. Jeg hørte fra flere at de opplevde at embryoet var mindre enn gjennomsnittet i uke 6/7, men uken etter vokste det til gjennomsnittlig størrelse.
Siste ting: kanskje det ikke gjelder for deg, men standard varierer for ulike raser også.
Jeg er en asiatisk, og gjennomsnitt størrelse av embryo i hjemlandet mitt er 3-4 mm mindre enn norske for uke 7, for eksempel.
Tror det er mange faktorer som påvirker størrelsen til embryo, og i mange caser går det helt bra

Men jeg skjønner veldig godt at man blir bekymret for noen mm/cm forskjell, fordi jeg selv sjekker sånne ting hele tiden på nettet (derfor visste jeg disse tingene

)
Håper alt går bra for deg og babyen din