Størrelse på dyne?

November25

Elsker forumet
Er litt usikker på hvilken størrelse vi skal ha på dyna til babyen. Har kjøpt ei dyne som er 80x100, men tenker kanskje det blir litt stort i starten? Babyen kommer til å sove i sprinkelseng og i vogna skal vi ha vognpose. Vi har også kjøpt babynest, så det kan jo hende den lille ligger der også litt. Kanskje bedre å ha ei litt mindre dyne da? Hva har dere kjøpt?

Jeg hoppet over den størrelsen til storesøster. Først brukte hun 65×80, og så gikk hun over til juniordyne. Til bruk i sprinkelseng trenger du ikke kjøpe en ekstra i den minste størrelsen. Men den blir stor i en vogn for eksempel.

Vi har en dyne i den minste størrelsen også. Den ble kjøpt mest med tanke på bruk i vogna, men siden vi først hadde den ble det til at vi brukte den i sprinkelsenga også. Husker ikke helt når vi byttet til 80x100, men det hadde ikke vært noe problem å bruke den helt fra starten av, altså. Gjør ikke noe at den er litt stor, de klarer jo ikke å surre seg inn i den i starten likevel.

Vi har dyne i den minste str til babyen. Elsdte har den neste størrelsen nå, og er ikke fornøyd med den, kommer til å gå over til juniordyne nå til vinteren. Den er så smal ift lengden! Er usikker på om babyen i magen kommer til å bruke den i det hele tatt eller om vi bare skaffer jr. dyne som dyne nr to..

Vi har 80×65 dyne til vogn og en til bedside crib.
Kjøpte 100×80 til sprinkelsengen.

For de som er på utkikk etter dyne har barnas hus tilbud nå, og Obs hadde tilbud på dyne nå også. Kjøpte en 80×65 dyne til 200 kr :-)

80x100. Vogn dyne gidder jeg ikke, kommer til å bruke voksi urban posen i vogna og på vårparten så blir det tepper, da jeg har i alle fall 15 stk i forskjellig tykkelse fra største jenta :p Og ikke minst, lammeullen da :)

65x80 til vogna og 80x100 til senga :-)

Vi har fra de eldste. Brukte 65x80 i vogn og babykurv og 80x100 i sprinkelseng.[emoji4]

Takk for svar. Da tror jeg vi holder oss til 80x100 i senga :)

Jeg synes 80x100 er enormt svært til en nyfødt, så vi har 65x80 både i seng og vogn.

Sniker fra desember.

Vi har kjøpt 80x100 til senga, i vogna skal vi bruke pose en stund.

Back
Topp