Størrelse på dyne

knøttet på vei

Andre møte med forumet
Noen her som har tips om hva slags dyne man trenger i starten?
Vi kommer til å ha voksi-pose til vogna, så det er til vugge og seng dyna skal brukes. Også kanskje i vogn når det blir litt varmere i været...

Har sett at det finnes både 65x80 og 80x100 dyner, trenger man begge disse størrelsene? Trenger man to dyner, eller har man en dyne som man flytter med seg til der barnet skal sove?

Vi hadde 65 x 80 til vogn og vugge, og 80 x 100 til sprinkelsengen. Kommer til å gjøre det samme denne gangen.

-Nymphadora- skrev:
Vi hadde 65 x 80 til vogn og vugge, og 80 x 100 til sprinkelsengen. Kommer til å gjøre det samme denne gangen.

samme! =)

Samme her!! :-) Og nå som snuppa sover en lur i vogna i bhg så har vi den 80 x 100 dyna i vogna (+ fleecepose på vinteren) og så har hun juniordyne i senga.

Live2Learn skrev:

-Nymphadora- skrev:

samme! =)

jeg var å kikka på dyner her om dagen, for jeg har og lurt på dette med størrelse på dyne..

ho dama i butikken sa at jeg ikke trengte den minste dyna 65x80 cm siden jeg skulle ha vinterbarn... siden jeg da kom til å bruke sånn dunpåse/lammeskinnspose.. så det holdt å kjøpe den 80x100cm dyna  til senga i starten..

jeg kjlper heller den miste dynen nærmere vår, om jeg ser at den er nødvendig. men de vokser jo fort da.. den 80x100cm blir muligens litt stor til vogna :P

Jeg må ha 65x80 i sengen den første stunden. For har Stokkeseng så den blir så liten. Når jeg bygger den ut til vanlig grindseng så har jeg 80x100 dyne klart. Så blir det junior dyne seinere. Har alle dynene etter min datter så trenger heldigvis ikke kjøpe noe. :) Men jeg synes det er greit med 65x80 i vuggen og jeg. Så har 2 av alle dynene. Kjipt hvis ungen spyr utover alt så har du ikke dyne i reserve. 

Takk for svar! :)

Da blir det nok dyner i begge str. Spesielt etter tipset om å ha en dyne å bruke i tilfelle den ene er til vask... :)

Jeg var innom mine foreldre i går. Der hadde mamma funnet frem nydelig sengetøy fra jeg var liten i både 65x80 og 80x100, så da er jo det i orden. :)

Back
Topp