Størrelse på dyne i sprinkelsenga

Chriztine

Forumet er livet
Augustmødrene 2014
Desemberskatter 2016
Hvilken størrelse går dere for der?
Den minste er 65x80 og den andre er 80x100. Noen sier at man ikke ha for stor dyne for det øker faren for krybbedød, mens andre sier at det går fint med den som er litt større.

Hva har dere valgt?

Har kjørpt begge deler :) vurderer å kanskjen bruke den minste i senga også den første tiden. Selv om denner veldig liten ifht senga...

Sent from my iPhone

Har kjørpt begge deler :) vurderer å kanskjen bruke den minste i senga også den første tiden. Selv om denner veldig liten ifht senga...

Sent from my iPhone
Okay. Synes også den virker liten i forhold til senga, men det bryr vel ikke babyen seg så mye om kanskje.. :) Synes alle sånne valg er vanskelige. Vil liksom at det skal være perfekt :p

Har 80*100 i senga, og str mindre i vogna.. Men kan jo bare bruke vogn dyna i senga også om det blir bedre :)

Sent from my Nexus 4 using BV Forum mobile app

Okay. Tenker at vi går for 80x100 i senga da :)

Titter innom i fra September. ;)

Jeg har begge deler. Bruker den minste dyna i vogna (60×80) og 80×100 i senga. Men har tenkt å kjøpe ei ny dyne, slik at jeg har en liggende i vogga også.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Den minste er vogn dyne, den største er til sengen.

Bør jeg ha en dyne til vugga, en til senga og en til vogna? Skal ikke ha vognpose, da jeg ikke finner en jeg liker uten dun

Sent from my iPad using BV Forum

Bør jeg ha en dyne til vugga, en til senga og en til vogna? Skal ikke ha vognpose, da jeg ikke finner en jeg liker uten dun

Må jo ikke det, men hadde vært lettvint med en i hver. Går jo fint ann å bruke den samme i vugga og vogna, da er er lik i størrelse.

Sent from my iPad using BV Forum[/quote

Er ikke nødvendig nei, men opplevde sist at dyna i vogna kunne bli litt fuktig, når det regna som værst, og da var det greit å ha ei tørr og varm ei i vugga:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Men altså, jeg har vugga på stua, seng på barnerommet . Og vogna.. Vel, den vet jeg ikke hva jeg skal med nesten, hehe! Men jeg tenker på at jeg sikkert må ha en tynnere dyne på stua?

Men altså, jeg har vugga på stua, seng på barnerommet . Og vogna.. Vel, den vet jeg ikke hva jeg skal med nesten, hehe! Men jeg tenker på at jeg sikkert må ha en tynnere dyne på stua?

Kanskje det holder med et ullteppe? :)
Jeg har kun ei dyne til vogn og ei til seng. Tenkte p bruke teppe i vugga på stua.

Sent from my iPhone

jeg kommer til å bruke 65x80 dyne i vogna. 80x100 dyne i seng og vugge. Det brukte jeg til min første også. :)

Jeg bruker "sovepose" i senga da baby'n ikke klarer å få den over hodet sitt. :) og så har jeg ei vogndyne.

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp