Størrelse på bolig - dere med tre barn eller flere

Kamelont

Andre møte med forumet
Hei dere. Har to barn og vi er veldig fornøyd med det, men jeg tenker ofte på at jeg gjerne vil ha et barn til om noen år. Men så er det slik at vi trives veldig godt her vi bor nå, og vi føler at boligen vår på ca 115 kvadrat er akkurat kanskje litt liten på lang sikt, mtp når barna etterhvert blir større, vil ha venner over, osv. De har hver sitt soverom, da vi gjorde om kontoret vårt for at minste skulle få eget rom.

Dere med tre barn eller flere, hvordan bor dere? Hvor mange kvadrat, deler noen av barna rom, hvordan fungerer det for dere, osv. Hadde vært interessant å høre fra dere :cat:
 
Seks barn. Bor nå i enebolig på 200kvm med seks soverom, men flytter til leilighet på 150kvm med fem soverom nå til høsten (da flytter vi med fem av seks barn). De eldste har egne soverom, de to yngste deler.
 
160m3, fire soverom, men bare tre av dem på samme plan. Her skal to eldste dele (som nå) så lenge det er praktisk mulig. Soverommet i kjelleren blir vårt når barna kan evakuere seg selv ved en brann... mao, lenge til.
 
Vi har en enebolig på 170m2. Det er fem soverom i huset, men vi har valgt å gjøre om det ene soverommet til et lekerom/spillerom. Tre av soverommene er i 2.etasje, og ett er i 1.etasje (hvor eldstemann har rom). Vi venter vårt tredje barn nå. Det vil mest sannsynlig få sitt eget soverom ettersom vi har mulighet til det. Det er/blir henholdsvis tre og fire år mellom barna våre, så jeg synes det er greit at de har egne rom. Det hender allikevel at de to vi har nå sover sammen i helgene fordi de ønsker det :)
 
Enebolig. 5 soverom og 4 barn. 150 m², 2.etasje er det skråtak i alle rom, så gått med litt oppmålt m² til det.
 
Vi bor i enebolig på 150 kvm, fire soverom hvor et av de fungerer som kontor i dag. Dette er i hovedetasjen, og de andre tre er oppe i andre etasje. Nå får vi barn nr 3 snart, så tenker å etterhvert flytte eldste ned på kontoret, også får babyen hennes soverom. Men det er snakk om iallefall halvannet år frem i tid☺️
 
Enebolig på 260 kvm og 3 barn i huset.
Vi har to etasjer med 3 soverom nede og to oppe. De to eldste deler soverom nede. Dem flytta ilag under Korona-stenginga, og stortrives på samme rom. (7 og 3 år). Så da får minste eget rom nede når hun flytter ut fra oss.
Om de to eldste etterhvert vil ha eget rom flytter eldste opp. Men inntil videre har vi lekerom/gjesterom og gjesterom på soverommene oppe.
 
130 kvm. 4 barn og 4 soverom.
Tvillingene deler rom. Heldigvis er de av samme kjønn, så de kan dele rom til de er voksne :p
 
Hei dere. Har to barn og vi er veldig fornøyd med det, men jeg tenker ofte på at jeg gjerne vil ha et barn til om noen år. Men så er det slik at vi trives veldig godt her vi bor nå, og vi føler at boligen vår på ca 115 kvadrat er akkurat kanskje litt liten på lang sikt, mtp når barna etterhvert blir større, vil ha venner over, osv. De har hver sitt soverom, da vi gjorde om kontoret vårt for at minste skulle få eget rom.

Dere med tre barn eller flere, hvordan bor dere? Hvor mange kvadrat, deler noen av barna rom, hvordan fungerer det for dere, osv. Hadde vært interessant å høre fra dere :cat:
Vi har tre barn. Minste sover på vårt rom enda. Har 165 kvm rekkehus og mangler 1 soverom. Skal bygge nytt nå, går opp til 265 kvm enebolig med 6 soverom.
 
Last edited:
Har 2 fast og en ekstra i helgene. Har biiiittelite hus på ca60kvm. Venter nr. 3/4 så skal selge dette huset neste vår. Sånn som vi har det nå går. Men ikke for fremtiden. Men rundt 150kvm hadde eg vert fornøyd med så lenge planløsningen er god
 
Har to barn nå, men planlegger en tredjemann.
Bor i en tomannsbolig på 112 kvm, 3 soverom. Kommer til å bli boende her i mange år, så ser for oss at vi pusser opp den ene boden vår til soverom etterhvert. Den er ganske grei allerede, er som et vanlig lite rom liksom. Trenger egentlig bare å bytte til større vindu og fikse litt småting innpå der, så er det greit :)
Hvis vi mot all formodning hadde vunnet stort i lotto, så hadde vi flyttet med én gang :hilarious:
 
Hei dere. Har to barn og vi er veldig fornøyd med det, men jeg tenker ofte på at jeg gjerne vil ha et barn til om noen år. Men så er det slik at vi trives veldig godt her vi bor nå, og vi føler at boligen vår på ca 115 kvadrat er akkurat kanskje litt liten på lang sikt, mtp når barna etterhvert blir større, vil ha venner over, osv. De har hver sitt soverom, da vi gjorde om kontoret vårt for at minste skulle få eget rom.

Dere med tre barn eller flere, hvordan bor dere? Hvor mange kvadrat, deler noen av barna rom, hvordan fungerer det for dere, osv. Hadde vært interessant å høre fra dere :cat:
120 kvm. Eget soverom til hvert barn (og oss) og liten ekstra tvstue. Føler vi har nok rom, men godt kunne hatt litt større rom. Vi har to bad og det gjør stor forskjell med mange barn føler jeg.
 
Ca 80 kvadrat trur jeg. De to eldste deler soverom nå men er nr 2 og nr 3 som skal dele etterhvert. Har 2 soverom + loftstue.
 
Eneboligen er på 200kvm. Eldre hus fra 1972. 4 soverom. Ett til hver av ungene og ett til meg og mannen. 2 etasjer.
Stor stue og stort kjøkken. 2 bad , 1 i hver etasje .
Tv stue nede.
 
Vi bor i trønderlån på 240kvm med 4 soverom. 3 barn så alle får eget soverom. Skulle ha hatt gjesterom sånn egentlig og har mulgijet til å gjøre om loftstua til ett gjesterom men jeg er ikke villig til å ofre den foreløpig.. den er også grei å ha med tre barn i hus tenker jeg..
 
Har 180kvm fordelt på 4 etasjer. 4 soverom, 2 bad, men vi merker at det er litt lite og har tenkt å bygge ut huset. Soverommet vårt er litt dumt plassert fordi det er ikke mulig å lufte skikkelig ut (men jeg elsker det fordi det er en mørk hule - jeg sliter med søvnen).
 
Nå er ikke nr 2 og 3 kommet enda, og de blir liggende på vårt soverom en stund. Har tomannsbolig på 140kvm, 3 soverom, 2 bad. Har mulighet til å gjøre loftstuen om til et til soverom, men håper å finne noe med minst 4 soverom (og alle andre kriterier vi har :rolleyes:) før eldste starter på skolen om 3år
 
Snart tre barn og bor på 220kvm. Har 5 soverom og 2 bad. Bygget huset med tanke på kun to barn. Hadde nr tre vært i tankene den gang hadde vi hatt iallfall et ekstra bad. :)
 
250kvm. 5 soverom, hvor et er gjesterom. 3 barn. 2 bad.
 
Back
Topp