Størrelse på barneklær

Embla

Embla
Jeg går jevnlug til UL og fått beskjed om at jeg får et barn på minimum 4 kg. Str på klær kommer selvsagt an på barnets lengde også, men jeg kom plutselig til å bli litt stresset over at jeg ikke har kjøpt noen klær i str 50, kun i 56 og 62. Hva har dere kjøpt?

Jeg har stort sett kjøpt i 56 og 62 :-)
Selv om lillebror bare er regnet ut til å bli ca.3700gr :)
str.56 er jo ikke mye større en 50, så jeg gadd rett og slett ikke kjøpe noe særlig i 50, å 56 holder jo lengre da :P

Stort sett kjøpt i 56 og 62 jeg også. Storebrødrene var 50 cm begge to, men nå har jeg jo gått halvannen uke lengre enn med de så da er det jo en mulighet for at lillebror kan bli en cm eller to lengre. Uansett så vokser de jo så fort etter fødsel at str 50 blir for lite etter en uke.

Jeg har litt i 50, men mer i 56. Storesøster var 48 cm og 3410 da hun ble født, og vi hadde da for lite i str 50. Var ikke værre enn at daddyo dro å kjøpte litt mer :) noe i str 56 druknet hun i, mens med andre bodyer gikk det fint å brette opp litt ermene på. Tenkte å se det ann litt denne gangen å. har en magefølelse på at lillebror er litt større ;)

Kun 62 her. nr 1 og 2 var 4 kg så jeg regner med det blir det denne gangen også. :)

No stress.. Str 56 går helt fint!

Har stort sett bare 56 og 62, alle sier at det går helt fint. Det meste kan man jo brette opp, tenker jeg. :)

Stort sett kjøpt klær i str 56, noen sett i str 50..

Er jo så usikker på str på han her. Forrige mann var 50cm og 3400gr og han svømte rundt i str 50. men han her regner de med blir på rundt 4kg om jeg går til termin, og vet jo ikke hvor lang han blir.. Så jeg har kjøpt mest i 62, en del i 56 og noen bodyer i str. 50. Men jeg har kjøpt lite "klær" jeg, helst bare bodyer og strømpebukser/små sparkebukser. Så det gjør jo ikke noe om det er litt stort. :-)

Back
Topp