Størrelse på barn nr 1 vs barn nr 2 :)

Nilema

Forumet er livet
Julimammaer 2016
August 2018
Dere som har to eller flere barn fra før, hvor stor forskjell var det på barna ved fødsel? Har hørt barn nr to alltid blir større å lengre? :)
 
Barn nr 1; jente - 1 dag før termin 4410 gr og 53 lang.
Barn nr 2; jente - 12 dager over termin 3750 gr og 53 lang.....

Så ehhhh.... Stemte ikke her!
 
Nr 1: jente født 5dager over termin, 3005g 48cm

Nr 2: jente født 7dager før termin, 3620g 49cm

Begge var 34cm rundt hodet.

Vil også legge til to ting. 1. Dem har forskjellige fedre. Far til barn nr 1 har også fått et til i ettertid og han var nesten samme størrelse som ho vi har. 2. Barn nr 2 var MYE lettere å presse ut :-D Ingen rifter eller noe ved fødsel hos noen av dem.
 
Nr 1: jente født 6 dager over termin 3920g og 50 cm

Nr 2 : gutt født 7 dager over termin 4885g og 53 cm

Begge to var 38 cm rundt hodet :P
 
Gutt: 3294 g 49 cm født uke 36
Jente: 2650g 47 cm født uke 34.

De var så store trolig pga ubehandlet svangerskapsdiabetes.
 
Begge ble født 6 dager over termin og begge låg på 3500 g
 
Takk for svar jenter :) grunnen til jeg spør, er fordi vår jente var 50cm når hun var født. Så tenker om denne blir lengre investerer jeg ikke i strømpebukser å bodyer i 50 denne gang. (Har tydeligvis kasta alt jeg hadde?! Finner det iallfall ikke )Hun brukte 50 i 14 dager, 3 uker før det var for lite. Så mulig jeg kjøper 2 så får jeg se videre :p
 
Takk for svar jenter :) grunnen til jeg spør, er fordi vår jente var 50cm når hun var født. Så tenker om denne blir lengre investerer jeg ikke i strømpebukser å bodyer i 50 denne gang. (Har tydeligvis kasta alt jeg hadde?! Finner det iallfall ikke )Hun brukte 50 i 14 dager, 3 uker før det var for lite. Så mulig jeg kjøper 2 så får jeg se videre :p

Eg ville kjøpt noe tror eg :) du vet jo aldri! Plutselig kommer babyen noen uke før termin ;) eg har kjøpt litt i 50 no :) har ikkje fått brukt det til de to andre men :P
 
Jente nr 1 født 5 dager over termin: 3720gr og 49cm lang

Jente nr2 født 5 dager over termin: 3345gr og 51 cm lang

Veldig spent på gutten vår denne gang :)
 
Jente nr 1 født 5 dager over termin: 3720gr og 49cm lang

Jente nr2 født 5 dager over termin: 3345gr og 51 cm lang

Veldig spent på gutten vår denne gang :)
Så første var tyngre men kortere en første?! Så spennende :)
Ja blir spennende å se på gutten :)
 
Eg ville kjøpt noe tror eg :) du vet jo aldri! Plutselig kommer babyen noen uke før termin ;) eg har kjøpt litt i 50 no :) har ikkje fått brukt det til de to andre men :P
Kan jo kjøpe noen få :) storesøster får heller få dem til dukkeklær om jeg ikke får brukt det :p tviiiiiler på jeg får før tiden :p hun var født 3 dager over termin. Å det er faktisk ingen i familien som noen gang har født fortidlig:p
 
Kan jo kjøpe noen få :) storesøster får heller få dem til dukkeklær om jeg ikke får brukt det :p tviiiiiler på jeg får før tiden :p hun var født 3 dager over termin. Å det er faktisk ingen i familien som noen gang har født fortidlig:p

Eg vet eg ikkje får lov til å gå over termin denne gang, så eg håper litt på å få en liten baby som kan bruke 50 hvertfall litt! Hehe.. Forje begynte vel egentlig på str 62 :P
 
Eg vet eg ikkje får lov til å gå over termin denne gang, så eg håper litt på å få en liten baby som kan bruke 50 hvertfall litt! Hehe.. Forje begynte vel egentlig på str 62 :P
Hehe! Da kan det jo hende du får en 50 baby da :) er jo egentlig aldri godt å vite :)
 
Så første var tyngre men kortere en første?! Så spennende :)
Ja blir spennende å se på gutten :)

Hehe ja, men er 2 forskjellige fedre da... har sikkert litt å si det også. ..
 
Back
Topp