Størrelse på babytøy

Attpåbaby

Glad i forumet
Aprilspirene 2024❤️
Inspirert av en post om størrelse på babytøy, hva er din erfaring størrelse på følgende merker?

Kopier listen og sett et X i en av boksene etter merket du har erfaring med. Legg til flere linjer om det er merker jeg ikke har tatt med, så skal jeg redigere denne listen:

Merke: [liten] [normal] [stor]
Lindex: [ ] [ ] [ ]
KappAhl: [ ] [ ] [ ]
Cubus: [ ] [ ] [ ]
H&M: [ ] [ ] [ ]
Polarn o. Pyret: [ ] [ ] [ ]
Newbie: [ ] [ ] [ ]
Reflex: [ ] [ ] [ ]
nameit: [ ] [ ] [ ]
Nøstebarn: [ ] [ ] [ ]
Joha: [ ] [ ] [ ]
Petit Bateau: [ ] [ ] [ ]


Ps. Om noen vet om det går an å legge inn flere spm som avstemning i samme tråd, gi en lyd.
 
Lindex: [ ] [ ] [X] (Stor)
KappAhl: [ ] [ ] [X] Noe er normalt
Cubus: [ ] [ ] [ ] Vet ikke hvordan størrelsen er, men passformen er rar, breie, men korte klær, har ikke passet til noen av mine barn.
H&M: [ ] [X] [ ]
Polarn o. Pyret: [ ] [ ] [X]
Newbie: [X] [ ] [ ] (merket med liten her fordi midjen ofte er veldig smal på bukser og tights, spes på guttetøy, og ting er litt kort i ryggen. Ellers ifht bredde er de normale syntes jeg, i str 50 er det veldig smått, sønnen min svømte i 50 fra h&m, mens det vi hadde fra newbie i 50 passet ikke ved fødsel en gang)
Reflex: [X] [ ] [ ]
nameit: [ ] [X] [ ]
Nøstebarn: [ ] [X] [ ]
Joha: [ ] [X] [ ]
Petit Bateau: [ ] [ ] [ ] Kjenner ikke til
 
Last edited:
Lindex: stor i str, men det er nok fordi de ofte har extended length.
KappAhl: normal
Cubus: normal
H&M: liten
Polarn o. Pyret: normal
Newbie: stor
Reflex: liten
nameit: stor
Nøstebarn: ikke kjennskap
Joha: liten/normal
Petit Bateau: ikke kjennskap
 
Merke: [liten] [normal] [stor]
Lindex: [ ] [x ] [ ] : min favorittbutikk for barneklær
H&M: [ ] [ ] [ x ] ikke kjøpt mye herfra, men synes å huske det var stort
Reflex: [ x ] [ ] [ ] : veldig smått.. har pleid å kjøpe en-to størrelser opp på ullundertøy til eldste. Men etter han ble fire har ikke ullklærne holdt lengre. Hull på alle knær etter en dag :p
 
Lindex: stor i str, men det er nok fordi de ofte har extended length.
KappAhl: normal
Cubus: normal
H&M: liten
Polarn o. Pyret: normal
Newbie: stor
Reflex: liten
nameit: stor
Nøstebarn: ikke kjennskap
Joha: liten/normal
Petit Bateau: ikke kjennskap
Syntes du P&P er normal i størrelsene? De er mye større enn Lindex sine syntes jeg :hilarious: Sykt morsomt å se hvordan vi tre som har svart så langt har svart så forskjellig:hilarious:
 
Lindex: [ ] [X] [X med forlengerdel]
KappAhl: [ ] [X] [ ]
H&M: [X] [X] [ ]
Polarn o. Pyret: [ ] [ ] [X]
Newbie: [ ] [X] [ ]
Reflex: [X] [ ] [ ] vide og litt rare i fasongen på bodyer hvert fall
nameit: [ ] [ X] [ ]
Nøstebarn: [ ] [ ] [X]
 
Syntes du P&P er normal i størrelsene? De er mye større enn Lindex sine syntes jeg :hilarious: Sykt morsomt å se hvordan vi tre som har svart så langt har svart så forskjellig:hilarious:
Jeg må innrømme at jeg ikke har hatt så mye fra pop, men det jeg har hatt har passet i den str jeg har tenkt. :happy:
Ja, rart at vi svare likt, men sikkert fordi barna våres har vært ulike også.
 
Jeg må innrømme at jeg ikke har hatt så mye fra pop, men det jeg har hatt har passet i den str jeg har tenkt. :happy:
Ja, rart at vi svare likt, men sikkert fordi barna våres har vært ulike også.
Det har nok mye med saken å gjøre! :)
 
Husker med forrige baby så mente de fleste at reflex var store i størrelsen. Så det er veldig snålt hvordan folk kan ha så ulik oppfattelse. Jeg var omtrent den eneste som mente det var smått :p
 
jeg synes det er så vanskelig å sortere for fremtiden - har så klart 50/56 sammen, men neste - bør det være 62 for seg, eller 62/68 sammen? Er førstegangsfødende, så vil gjerne ha det så lett som mulig.
 
Det kommer jo an på h or mye tøy du har, og hvor fort babyen vokser. Det går helt fint å ha det samlet. Jeg hadde 50 til 74 i samme esken til førstemann. Det var en stor eske, men når jeg hadde sortert det godt så var det ikke noe problem å ha alt sammen.
 
jeg synes det er så vanskelig å sortere for fremtiden - har så klart 50/56 sammen, men neste - bør det være 62 for seg, eller 62/68 sammen? Er førstegangsfødende, så vil gjerne ha det så lett som mulig.
Tenker å ha 62/68 sammen enn så lenge. Siden det er litt forskjell på størrelsen mellom merkene er det dumt å ta frem 68-tøy som er vokst ut av når den tid kommer. Og om det er alt for stor 68, kan du jo heller flytte det til neste batch med klær. Tilsvarende i skiftet mellom 56 og 62, greit med en litt flytende overgang der også.
 
Måtte finne frem denne tråden igjen nå. Lillemor har gjort unna en liten vekstspurt her. Jeg pakka vekk klær i størrelse 50 for en uke siden, så brukte vi 56 i to dager før det også var for lite. Fra før hadde jeg lite erfaring med newbie, men nå har jeg gått amok på KappAhl og kjøpt masse søte plagg med rysjer, blonder og blomster :Heartred Kjøpte først 62, men måtte dra og bytte alt til 68, og det passer akkurat.

Ser newbie er blitt rate’a som både stort og lite her. Noen flere med helt ferske erfaringer nå? :happy:
 
Last edited:
Måtte finne frem denne tråden igjen nå. Lillemor har gjort unna en liten vekstspurt her. Jeg pakka vekk klær i størrelse 50 for en uke siden, så brukte vi 56 i to dager før det også var for lite. Fra før hadde jeg lite erfaring med newbie, men nå har jeg gått amok på KappAhl og kjøpt masse søte plagg med rysjer, blonder og blomster :Heartred Kjøpte først 62, men måtte dra og bytte alt til 68, og det passer akkurat.

Ser newbie er blitt rate’a som både stort og lite her. Noen flere med helt ferske erfaringer nå? :happy:
Sniker fra mars-gruppa. Opplever Newbie som lite og litt trangt her. Så bruket en str større i det merket. Lindex opplever jeg som litt stort i str.
 
Måtte finne frem denne tråden igjen nå. Lillemor har gjort unna en liten vekstspurt her. Jeg pakka vekk klær i størrelse 50 for en uke siden, så brukte vi 56 i to dager før det også var for lite. Fra før hadde jeg lite erfaring med newbie, men nå har jeg gått amok på KappAhl og kjøpt masse søte plagg med rysjer, blonder og blomster :Heartred Kjøpte først 62, men måtte dra og bytte alt til 68, og det passer akkurat.

Ser newbie er blitt rate’a som både stort og lite her. Noen flere med helt ferske erfaringer nå? :happy:
Jeg syntes newbie er litt enten eller. Jeg har noen vanlige omslagsbodyer som jeg syntes er små, og med små mener jeg korte. Så har jeg noen ribbestrikka bodyer som er store i samme størrelse. Både i lengde og bredde. Bukser og sånt i fast stoff er ofte veldig stort, jeg har bukser og bloomere som enda er store i 56.

Jeg kjøper en del brukt tøy, og av erfaring må man gjerne opp en størrelse når man kjøper brukt, men det passer helt fint i 62 egentlig. Noe er smått, noe er stort. Kanskje tutta de er lang? :D
 
Sniker fra mars-gruppa. Opplever Newbie som lite og litt trangt her. Så bruket en str større i det merket. Lindex opplever jeg som litt stort i str.
Bodyen hun hadde på i går opplevdes både trang og kort, i str 68. Men kjøpte pysj fra vanlig KappAhl i str 62 som passer fint, så newbie er nok litt lite. I hvert fall i en del av modellene :) Får huske det til fremtidige shoppingrunder, at jeg må kjøpe i hvert fall én størrelse større :)

Jeg syntes newbie er litt enten eller. Jeg har noen vanlige omslagsbodyer som jeg syntes er små, og med små mener jeg korte. Så har jeg noen ribbestrikka bodyer som er store i samme størrelse. Både i lengde og bredde. Bukser og sånt i fast stoff er ofte veldig stort, jeg har bukser og bloomere som enda er store i 56.

Jeg kjøper en del brukt tøy, og av erfaring må man gjerne opp en størrelse når man kjøper brukt, men det passer helt fint i 62 egentlig. Noe er smått, noe er stort. Kanskje tutta de er lang? :D
Håper det stemmer at det er litt enten eller! Kanskje jeg bare var litt uheldig med akkurat den ene bodyen. Har fått prøvd ut mesteparten av det jeg kjøpte nå, og kjolene og den ene drakta jeg kjøpte passer heldigvis ganske fint. Sitter ikke for stramt, bare passe løst. Det er vel fordelen med kjoler uten body, at så lenge de ikke er stramme over brystet så passer de uansett lengde :) (innen for rimelighetens grenser så klart :p ).

Klærne krymper kanskje litt for hver vask, særlig om det har vært kjørt på 60 pga uhell :p

Den første bodyen jeg kledde på henne passer bare helt akkurat, og det er litt kjedelig når den er helt ny. Den andre jeg kjøpte er ribbestrikk, så får håpe de er litt større som du skriver :D

Hun har lagt godt på seg, så mye mulig hun har strekt seg godt også. Får finne frem målebåndet ved neste anledning og sjekke :) Synes selv hun er "gigantisk", men de vi møter som ikke har baby selv synes hun er liten (sikkert flere som kjenner seg igjen i det :p ). De vokser så fort i starten <3
 
Lindex: normal (synes Lindex har de beste babyklærne med tanke på komfort, utseende og kvalitet. Elsker pysjene! Så myke og gode)

H&M: normal

KappAhl: normal/stor (samme kvalitet som Lindex. Synes sokkene fra KappAhl er det beste!)

Newbie: liten/normal (fineste klærne, men synes det er litt mye detaljer på noe. F.eks har noen av pysjene veldig mye volanger og pynt, noe som er pent men upraktisk)

Lil atelier: normal/stor (bare kjøpt bodyer, men de er veldig myke og gode)

Har også klær fra andre merker, men ikke nok til å ha noen mening om størrelser :)
 
Jeg syntes newbie er litt enten eller. Jeg har noen vanlige omslagsbodyer som jeg syntes er små, og med små mener jeg korte. Så har jeg noen ribbestrikka bodyer som er store i samme størrelse. Både i lengde og bredde. Bukser og sånt i fast stoff er ofte veldig stort, jeg har bukser og bloomere som enda er store i 56.

Jeg kjøper en del brukt tøy, og av erfaring må man gjerne opp en størrelse når man kjøper brukt, men det passer helt fint i 62 egentlig. Noe er smått, noe er stort. Kanskje tutta de er lang? :D
Målte henne nå, og hun er rett over 60 cm. Kanskje 61-62 , ikke så lett å måle helt nøyaktig på disse små, men :p Så da er hun nok litt lang som du sier :)
 
Målte henne nå, og hun er rett over 60 cm. Kanskje 61-62 , ikke så lett å måle helt nøyaktig på disse små, men :p Så da er hun nok litt lang som du sier :)
Jeg målte min i dag også og hun var 59 om jeg målte rett. 62 skal jo bare passe opp til 62 egentlig, min erfaring er at innen de når den høyden plagget tilsier så er det smått. Så da er det nok 68 som er meningen.

Jeg syntes klær er så veldig opp og ned, for jeg har mye i 62 som enda er stort som jeg må brette opp både ermer og bein, mens andre plagg er nesten for små, da er det både brukt og nytt.

Jeg syntes lindex var veldig store i størrelsen, men syntes de er blitt bedre, men fremdeles litt større enn andre syntes jeg. H&M syntes jeg også er normale i størrelsen. Name it og lil’ Atelier syntes jeg er lange og smale, men de passer godt til mine barn, de er litt trangere enn andre å få inn armene, men de sitter ikke for tett på. Kjøpte en nydelig body fra lil’ Atelier til minste nå og den var så trang over hodet at jeg bare brukte den et par ganger før jeg faktisk ikke fikk den over hodet mer.. Newbie er vel den som er mest opp og ned, men syntes kanskje det er litt lite for det meste. Kjøpte en kjole til eldste i str 104 (hun bruker 98, men siden det var kjole tok jeg en opp) og den var for stram rundt brystet sånn at knappene spriket.. hun er ikke stor for størrelsen heller. Cubus handler jeg ikke på for i babytøy har de feil passform til mine. Hust & claire syntes jeg også er normale, joha er normal kanskje litt stor i pysj i hvert fall, reflex har jeg ikke hatt mye av, men mener å huske at de var små før.
P&P er store, men syntes de har fantastisk kvalitet, kjøper set sjeldent da for det er så dyrt og er ikke fullt så gira på stilen dems, men ull fra dem er veldig bra.
 
Jeg målte min i dag også og hun var 59 om jeg målte rett. 62 skal jo bare passe opp til 62 egentlig, min erfaring er at innen de når den høyden plagget tilsier så er det smått. Så da er det nok 68 som er meningen.

Jeg syntes klær er så veldig opp og ned, for jeg har mye i 62 som enda er stort som jeg må brette opp både ermer og bein, mens andre plagg er nesten for små, da er det både brukt og nytt.

Jeg syntes lindex var veldig store i størrelsen, men syntes de er blitt bedre, men fremdeles litt større enn andre syntes jeg. H&M syntes jeg også er normale i størrelsen. Name it og lil’ Atelier syntes jeg er lange og smale, men de passer godt til mine barn, de er litt trangere enn andre å få inn armene, men de sitter ikke for tett på. Kjøpte en nydelig body fra lil’ Atelier til minste nå og den var så trang over hodet at jeg bare brukte den et par ganger før jeg faktisk ikke fikk den over hodet mer.. Newbie er vel den som er mest opp og ned, men syntes kanskje det er litt lite for det meste. Kjøpte en kjole til eldste i str 104 (hun bruker 98, men siden det var kjole tok jeg en opp) og den var for stram rundt brystet sånn at knappene spriket.. hun er ikke stor for størrelsen heller. Cubus handler jeg ikke på for i babytøy har de feil passform til mine. Hust & claire syntes jeg også er normale, joha er normal kanskje litt stor i pysj i hvert fall, reflex har jeg ikke hatt mye av, men mener å huske at de var små før.
P&P er store, men syntes de har fantastisk kvalitet, kjøper set sjeldent da for det er så dyrt og er ikke fullt så gira på stilen dems, men ull fra dem er veldig bra.
Samme erfaring her, at det passer frem til de når tallet i lengden, sånn ca :) Alle mine babyer har vært ganske gode og runde. De første bodyene jeg pakka vekk i str 50 var bare for stramme over brystet, men passa i lengden. Så ble veldig overraska da ting i 62 brått var for lite :p Møtte på en i barselgruppa i dag som fortalte at hennes også hadde gjort et skikkelig vekstbyks, så det er kanskje vanlig. Synes litt å huske at de to andre også hoppa over en størrelse på et tidspunkt, når jeg prøver å tenke etter. Det eneste vi har nå som passer i 62 er pysjer fra KappAhl. De er fortsatt litt romslige i 62 :)

MEN; nytt spørsmål :p hehe. Jeg har jo fått så sansen for kjoler her, og da er det jo fint med strømpebukse til, tenkte jeg, MEN.. De er jo såå stramme over magen. Føler de sitter som korsett rundt henne, og redd de stopper av tarmen hennes :happy090 Så det blir mye bukse og sokker selv under kjoler, selv om det ser litt snålt ut.. Er det kanskje noen som har tips om noen gode strømpebukser som ikke er så innmari stramme i livet?
 
Back
Topp