Størrelse på babyen

Riri

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2024
Hei :)
Noen som har fått estimat på hvor stor babyen blir?

Jeg var på 3D-ultralyd i dag, og hun estimerte at gutten blir 3800!:eek: Mine to fra før var 2500 og 2900. Kjenner jeg gruer meg til fødsel nå:nailbiting:

Men skulle gjerne regnet ut lengde. Noen som vet hvordan det gjøres, hvis man vet lengden på lårbenet og uker man er på veg?
 
Jeg fikk beskjed om 16 % over, som tilsvarer 4000 g. Men jeg antar prosenten går opp de neste 7 ukene.
 
Jeg var også på 3D nå (31+6) og fikk beskjed om at hun antas å være på ca 3700 til termin. Hode akkurat på snitt, litt større enn snitt på magemål, men var visst lang :)
 
Fått beskjed om litt over 4000g om jeg går til termin. Han er visst en kraftig kar :) Men legen var veldig fornøyd, så får bare krysse fingrene…
 
Skal på tilvekstkontroll på mandag. Er spent hva de sier da, siden det da er 4 uker og noen dager til termin.
 
Min er også noe over snittet på magemål og hodemål i følge ul i uke 28, men er fortsatt på 50 percentilen i følge magemål i uke 32
 
Min er også noe over snittet på magemål og hodemål i følge ul i uke 28, men er fortsatt på 50 percentilen i følge magemål i uke 32
Mitt magemål ligger ganske langt under gjennomsnitt, så ble litt overrasket :p
 
SF-mål hos meg ligger gooooodt over snittet, men på 3D-UL gjettet hun på 3800g ved termin, var +4%. Mens på vekstestimering 31+3 var det 0% avvik, regnet som helt på gjennomsnittet i str. Skal ha ny estimering i uke 36, pga storebror var over 4500g :nailbiting:
 
Mitt magemål ligger ganske langt under gjennomsnitt, så ble litt overrasket :p
Oj ja det skjønner jeg. Tror ikke man kan ta målingene helt på ordet. Noen ganger bommer de også grovt har jeg skjønt.
 
Virker ikke som det automatisk er en sammenheng mellom sf-mål og babyens størrelse.
 
Vi fikk 11% under snitt i går på første måling. Så tok legen en ny, og beregnet til 2% under snitt. Forskjellen var bytte av ul-probe som "så" bedre. Mye styr med det vekstestimeringsgreiene for vår del. SF-målingene er jevnt høye hos meg, men det er mer pga mye fostervann.
 
Virker ikke som det automatisk er en sammenheng mellom sf-mål og babyens størrelse.
Det tror ikke jeg heller.
Mamma skulle være helt ekstremt stor med meg men jeg var minst av alle tre.
Riktignok var jeg 4. 4 men de andre som kom før meg var 4.6 og 4.7 og hun fikk ikke den beskjed da.
 
Jeg var på tilvekstkontroll i dag. De trodde at frøkna i dag var 3,4 kg (jeg er 36+0 i dag). Og at hun da vil være 4,3 kg til termin :eek: Får se om det stemmer da, og NÅR hun velger å komme eventuelt.
Skal ha ny kontroll om 2 uker, når jeg er 38+0. Så blir spennende å se hvor mye hun har vokst til da
 
Våres frøken er 13% over gjennomsnittet, og estimert til 4 kg ved termin :Heartpink Slekter på både mammaen og pappaen sin, vi var begge rett under 4 kg når vi entret verden :p
 
Jeg var på tilvekstkontroll i dag. De trodde at frøkna i dag var 3,4 kg (jeg er 36+0 i dag). Og at hun da vil være 4,3 kg til termin :eek: Får se om det stemmer da, og NÅR hun velger å komme eventuelt.
Skal ha ny kontroll om 2 uker, når jeg er 38+0. Så blir spennende å se hvor mye hun har vokst til da
Oj, såpass! Blir spennende å se da!
 
Back
Topp