Størrelse på babyen

Riri

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2024
Hei :)
Noen som har fått estimat på hvor stor babyen blir?

Jeg var på 3D-ultralyd i dag, og hun estimerte at gutten blir 3800!:eek: Mine to fra før var 2500 og 2900. Kjenner jeg gruer meg til fødsel nå:nailbiting:

Men skulle gjerne regnet ut lengde. Noen som vet hvordan det gjøres, hvis man vet lengden på lårbenet og uker man er på veg?

Jeg fikk beskjed om 16 % over, som tilsvarer 4000 g. Men jeg antar prosenten går opp de neste 7 ukene.

Jeg var også på 3D nå (31+6) og fikk beskjed om at hun antas å være på ca 3700 til termin. Hode akkurat på snitt, litt større enn snitt på magemål, men var visst lang :)

Fått beskjed om litt over 4000g om jeg går til termin. Han er visst en kraftig kar :) Men legen var veldig fornøyd, så får bare krysse fingrene…

Skal på tilvekstkontroll på mandag. Er spent hva de sier da, siden det da er 4 uker og noen dager til termin.

Min er også noe over snittet på magemål og hodemål i følge ul i uke 28, men er fortsatt på 50 percentilen i følge magemål i uke 32

Min er også noe over snittet på magemål og hodemål i følge ul i uke 28, men er fortsatt på 50 percentilen i følge magemål i uke 32
Mitt magemål ligger ganske langt under gjennomsnitt, så ble litt overrasket :p

SF-mål hos meg ligger gooooodt over snittet, men på 3D-UL gjettet hun på 3800g ved termin, var +4%. Mens på vekstestimering 31+3 var det 0% avvik, regnet som helt på gjennomsnittet i str. Skal ha ny estimering i uke 36, pga storebror var over 4500g :nailbiting:

Virker ikke som det automatisk er en sammenheng mellom sf-mål og babyens størrelse.

Vi fikk 11% under snitt i går på første måling. Så tok legen en ny, og beregnet til 2% under snitt. Forskjellen var bytte av ul-probe som "så" bedre. Mye styr med det vekstestimeringsgreiene for vår del. SF-målingene er jevnt høye hos meg, men det er mer pga mye fostervann.

Virker ikke som det automatisk er en sammenheng mellom sf-mål og babyens størrelse.
Det tror ikke jeg heller.
Mamma skulle være helt ekstremt stor med meg men jeg var minst av alle tre.
Riktignok var jeg 4. 4 men de andre som kom før meg var 4.6 og 4.7 og hun fikk ikke den beskjed da.

Jeg var på tilvekstkontroll i dag. De trodde at frøkna i dag var 3,4 kg (jeg er 36+0 i dag). Og at hun da vil være 4,3 kg til termin :eek: Får se om det stemmer da, og NÅR hun velger å komme eventuelt.
Skal ha ny kontroll om 2 uker, når jeg er 38+0. Så blir spennende å se hvor mye hun har vokst til da

Våres frøken er 13% over gjennomsnittet, og estimert til 4 kg ved termin :Heartpink Slekter på både mammaen og pappaen sin, vi var begge rett under 4 kg når vi entret verden :p

Jeg var på tilvekstkontroll i dag. De trodde at frøkna i dag var 3,4 kg (jeg er 36+0 i dag). Og at hun da vil være 4,3 kg til termin :eek: Får se om det stemmer da, og NÅR hun velger å komme eventuelt.
Skal ha ny kontroll om 2 uker, når jeg er 38+0. Så blir spennende å se hvor mye hun har vokst til da
Oj, såpass! Blir spennende å se da!

Back
Topp