Størrelse dyne/ sengesett

StorkNebb

Elsker forumet
Hei jenter!
Tenkte jeg skulle sy sengesett til babyen i dag.. Men så lurte jeg på.. Er det noen av dere som har kjøpt dyne og pute til babyen som kan fortelle meg målene??
Har ikke fått kjøpt sengeklær enda..

Tusen takk til den som gidder og hjelpe meg[:)]

Jeg husker ikke helt, har ikke kjøpt enda, men tror det er 80x100 på en sprinkeldyne. Men du kan jo gå inn på nettsidene til feks princess og se der :)

Det er 80X100 på dyne til seng og 65X80 på vogndyne. Men en baby skal ikke ha pute. De kan ha pute når hodeskallen har grod sammen. Rundt 2 år gamle. [;)]

Bare vært obs på Ikea sitt sengetøy og madrasser. De opererer med helt andre mål. Tror sengesettene der er større, så går jo an å sy dem til.

65x80 er den minste str.. den er tilv vogn og vugge,vi bruker også den i senga den første stunden..
80x100 er neste str..

ORIGINAL: Badeand*

Det er 80X100 på dyne til seng og 65X80 på vogndyne. Men en baby skal ikke ha pute. De kan ha pute når hodeskallen har grod sammen. Rundt 2 år gamle. [;)]

Det hadde jeg glemt!!
Takk for at du minnet meg på det!!

Tusen takk alle sammen!!
Da er det bare og sy..

[:)]

ORIGINAL: Pernillen

ORIGINAL: Badeand*

Det hadde jeg glemt!!
Takk for at du minnet meg på det!!

hehe, bare hyggelig du[8D]

Back
Topp