Størrelse 56...hvor lenge?

mammatil6

Elsker forumet
Kan en bruke størrelse 56 sånn ca?

Vi brukte den til han var litt over 3 mnd. [:)] 
eller var det 2..? [8|] jo 2!!!!

Knapt to måneder. Men det er STOR forskjell på hvor store klærene er i størrelsen. For eksempel er H&M ganske så romslige, Kappahl er breie (bodyene i hvert fall), Mexx er små og det samme er de fleste danske merkene (Ida T, Småfolk, Ej sikke lej, Katvig).

Jeg fikk ikke brukt det i det hele tatt med nr 1 han var 3500 og 50 lang men måtte rett inn i 62 [:@]

Kommer veeeldig an på ungen ja!

Brukte vel det en dryg mnd vi mener jeg å huske. Hun var 54cm når hun kom til, 59cm på 6 ukers kontroll og 63 cm på 3 mnd. Hun var veldig kraftig, så brukte mye størrelse i bredden også [:D]

hmmmm, det varierer nok veldig. Jeg hadde pakket med meg 50 til sykehuset, men fikk litt større unge enn jeg trodde han var. Han var 4140gr, og 52 cm lang-så han måtte rett i 56. Dette brukte han vell rundt en mnd eller to, han vokste fort og er lang for alderen[;)]

Dere som har fått 4 kilos babyer (hvis det er noen av dere), hvilken str brukte dere i begynnelsen? Genene til meg og samboeren tilsier at jeg kommer til å få en stoor gutt...

ORIGINAL: snulle

Dere som har fått 4 kilos babyer (hvis det er noen av dere), hvilken str brukte dere i begynnelsen? Genene til meg og samboeren tilsier at jeg kommer til å få en stoor gutt...

Frøkna var 4030g. Brukte 56 fra dag en her. Hadde ikke kjøpt noe i str 50, fordi det ante meg at vi fikk en stor baby (Både jeg og sambo var store babyer).
Kommer ikke til å handle noe str 50 denne gangen heller [:)]

Oki, tusen takk for svar. Er jo 14 år siden sist for meg, så jeg husker rett og slett ikke dette hehe

Har bestilt endel i 56 og 62...så da burde det holde ei stund i hverfall[:)]

eldtemann her var 53 cm lang da han ble født, så han passet str 56 i ca 1 mnd.... (gutt)
nr to var 51 cm og passet den str litt lenger.. (jente)

hvilke størrelser bør vi legge oss på når vi skal kjøpe småting til den lille nå før fødselen ca? noen tips?

førstemann var bare så vidt innom 56 et par uker (var 52 ved fødselen), mens lillesøster brukte både 50 og 56 ganske lenge...husker ikke helt når vi begynt eå bytte det ut...

Brukte ikke 56 så lenge, husker ikke hvor lenge men det var en av størrelsene vi brukte minst... Det var også mye fordi vi brukte 50 i 6-8 uker og da etterpå gikk det ikke lange tiden før vi måtte over i 62[8D][:D]

Men det er så stor forskjell på klær... Så finnes ingen fastit hvor lenge hver enkelt får brukt de...

Ikke lenge! Maks en måned, sikkert mindre.

Men min gutt var stor, da, 5 kg. I bukser brukte vi 56 lenge, han hadde ikke så lange bein.

max 3 mnd gammel her tror jeg...[;)]

Back
Topp