Størrelse 2 til 2,5 år H&C

Liilje

Glad i forumet
Hei dere,

Jeg har tatt sjansen på å kjøpe ull til neste år. Kjøpt hust&claire str 98 som i følge dem skal passe 2-3 år.

Men jenta mi er ikke veldig stor, hun er 13mnd nå og passer fint i str 80 som skal være 9-12mnd.

Dere med 2/2,5 åringer, hvilken str bruker de i hust&claire? Har jeg muligens bomma veldig?:wacky: Skjønner jo at det er umulig å vite helt sikkert, men hadde vært greit å høre hva dere bruker/brukte!
 
98 høres greit ut det, 92 kan fort bli utvokst. Men det er så ulikt. Sønnen min brukte 98 i hust and claire fra ca 20mnd. Fra 2,5 år 104. Stor unge. Mens minste som er rundt 21 mnd nå bruker 86, noe 92 men generelt er det for stort for henne. Hun er under gjennomsnitt :) for henne blir det helt sikkert passelig med 98 når hun er 2,5-3 år tenker jeg :)
 
Altså min brukte vel 104 på den alderen. Muligens enda litt i 98 å, så det varierer jo voldsomt.
Men synes ikke 98 høres så ille ut. Går jo an å brette opp litt og vinteren kan være lang.
 
min erfaring er at de årsberegningene på klær kun er veiledende. Dvs de passer en helt gjennomsnitts baby og de er det ikke så mange av. Når jeg har kjøpt tøy til neste sesong i den alderen har jeg tatt den størrelsen de har hatt da og plusset på 2 størrelser. Det har passet passet fint til mine, men har man barn som vokser fort kan det hende at 3 størrelser større hadde passet bede. Nå har jeg små barn så mine ville svømt i str 98 i den alderen.
 
Back
Topp