Større smokk

BareEnMamma

Glad i forumet
*MIA*
Når skal man bytte? Vet at det sikkert ikke er et fasitsvar på det, men dere som har erfaring, hva skal jeg se etter, tegn på at det er på tide? Han har fått prøve stor smokk i går, i natt og nå på morgenen og det går fint, men vil ikke presse han til det for tidlig. Hadde besøk av venninner som mente det va på tide siden han er stor for alderen, de har miniaturiske babyer som spiser dårlig og vokser lite :p
 
Må bare prøve deg frem :) Her tar nesten aldri frøkna smokken, men hun har så stor munn nå at hun snart får hele plastbiten inn :p Så hadde ikke det vært for at hun brekker seg så fælt så hadde det blitt stor smokk nå.
 
Vi begynte med 6mnd smokk når han var 4mnd, å han tok den smokken mye bedre enn de små.
 
Har prøvd i to dager nå, foreløpig går det fint, de sitter i mye lenger når han sover ser jeg :p Ellers er det vel bare mamman som syns det er vemodig, tror jeg kommer til å spare på de små smokkene som minne :p De var jo så mye finere enn de store, følte de var en del av antrekket, mens de store bare er noen leketøyaktige greier.. Haha :)
 
  • Liker
Reactions: lou
Vi begynte med 6mnd smokkene når han var kun noen få uker gammel, for han nekta å ta alle typer "små" smokker.. Første gang vi prøvde mam sine fra 6mnd, satt de som et skudd og gjør det fortsatt:)..

Med storesøster (som brukte nuk) bytta vi ved 5-6mnds alder husker jeg:)..
 
Må bare le for min eldste brukte den aller minste mamsmokken, den lille med rund tutt foran til han var rundt 7 mnd;) nekta noe annet.. Så komisk ut:) Jeg sparte på den!:) med mellomste bytta jeg ved 4 mnd til 6 mnd-smokk og denne tulla nekter å bruke smokk..:(


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vi har kjøpt en pakke. Men om han bruker den når han skal sove bare brekker han seg og spytter den ut.
Men vi har de "store" i lekekasse ;) så sutter han litt og tygger litt på de når han leker :)
 
Vi kjøpte en pakke, men de er for store til han ennå. Her bruker han fremdeles de for 0-2 mnd i tillegg til 0-6 mnd :)
 
Back
Topp