Større meitai

Sukkertopp

Forumet er livet
VIP
Noen av dere som vet hvor jeg kan kjøpe en stor meitai, som kan brukes på litt større barn. Lillesøster vosker ut av sin babymeitai om ikke alt for lenge, og jeg ønsker meg noe større til henne. Helst en som kan brukes til hun er 3-4 år. Noen av dere som fremdeles bærer i meitait?

Vi bruker manduca når vi bærer Felix, men synes bare ikke den er like god som en meitai. Alle vennene hans blir også bært i manduca, så jeg er nok sær når jeg vil ha noe annet.
 
Jeg har en dingle mej toddis (toddler) som fortsatt er stor  nok til Teodor. 
Det finnes flere toddler-versjoner av de mest kjente meitai'ene, sjekk inne på TI =)
 
Ja, jeg har Luna sovende på ryggen min i meitai i skrivende stund:) 

Det finnes mange store meitaier, og nå er det også flere meitaisyersker som syr meitai med klips. Jeg prøvde en fra beredilla som jeg fikk laget til en gravid venninne, og den var god. Men meitai med stropper passer deg sikkert best om du ikke liker Manduca like godt. 

Du har blant annet Eye2eye standard størrelse (den er stor!), den har de hos lotusbarn. Så har du bebinær sine meitaier, de er laget i stødig stoff og veldig godt polstret, kan nesten kjennes litt stive ut, men tror de er veldig gode (i hvert fall i forhold til omtalene på tettinntil). Noen toddlerstørrelser her: 
http://www.bebinar.com/index.php?page=browse&action=shownew&group=0&cat=0&orderby=2&searchmethod=%20AND%20&searchfor=&num_page=2

Jeg har bestilt fra bebinær før (til søstera mi), og hun lager akkurat det du vil ha, er utrolig hyggelig og er rimelig i pris, om du skulle ønske deg noe helt eget. Prisen på 950 er noe av det laveste du kommer, tror jeg. Så har du Go'klompen: http://goklompen.no/tilsalgsmeny
Knøtte-meitaiene er for de minste og småfolk-meitaiene for de litt større. Jeg bestilte en hjelm-lue derfra en gang, også utrolig rask og hyggelig service (meitai-syersker er stort sett utrolig hyggelige, er min erfaring:)

Beredilla har jeg altså også bestilt fra, kjempegod service, kjempefin og god meitai: 
http://beredilla.no/Til_salgs/Til_salgs.html
Hun har tre strl. , mini, midi og maxi. Syr også akkurat det du vil ha, med klips, vanlige stropper eller sjalstropper. 
Håper du finner noe passende! :) Ellers er det masse brukt inne på kjøp og salg- sidene på tettinntil, men da må du være medlem av forumet. 
 
Tusen takk!  Da har jeg masse å kikke på.

Så mange av de fine er laget i fløyel og silke, eller andre materialer som jeg tenker på som mindre vaskbare? Hvordan holder de seg? Jeg er bare vant til manduca, og en meitai i grovt bomullsstoff, som jeg bare tar i vaskemaskinen titt og ofte.
 
Jeg vet egentlig ikke hvor holdbart det er, vasker ikke mine så ofte.. men kord er vel veldig slitesterkt, så var jeg deg, ville jeg bare bedt syersken sy en i f.eks. kord til deg, sånn at du slipper det problemet. Du kan sikkert kombinere det med noen fine stoffer som ikke er i silke. 

Både bebinær og beredilla er raske og flinke, og du kan få akkurat det du vil ha:) Jeg bestilte som sagt av bebinær til søstera mi, spesialsydd til henne (hun bestilte til og med stoffer jeg fant på nett fra Danmark) og det ble ikke dyrere enn de du ser på siden hennes. 
 
Back
Topp