Større barn?

Solsikke

trebarnsmamma i 2014 <3
Blir barna større for hver graviditet? Min første var 2936, og nr to 3926. har ikke veldig lyst over 4 kg da jeg er ganske lita sjø. begge fødslene gikk fort og bra. Brukte kun 3,5 timer på nr to fra vannet gikk til hu var ute. Går da tredje fødsel enda kjappere? Vi prøver på nr tre men str og tid på fødsel bekymrer meg. har tre jvarter til sykehuset:)

Hei!
Det er ikke så uvanlig at babyene blir litt større fra gang til gang, men det er sjelden at de blir 1 kg større for hver gang. Jeg vet ikke om der var noen grunner for at barn nr 1 var såpass mye mindre; fødte du før termin? Hadde du noen sykdommer i svangerskapet Hvis du fødte barn nr 2 så fort og greit, er det tydelig at du har gode mål ifht fødsel. Selv om du er liten av vekst, er du ikke nødvendigvis "liten" inni - heldigvis!
Det høres ut som at du har god plass til også å føde større barn, hvis det ble alternativet!
Når det gjelder lang reisevei, er det klart at du bare skal reise inn til sykehuset, når du føler noe er i ferd med å bygge seg opp, ingen grunn til å vente.
Dette ville du helt sikkert også få gode råd av jordmor om, siden hun er mer lokalkjent enn jeg er!
3.mann kan ofte være en liten luring med det, at en noen ganger kan bli litt lurt om fødselen er i gang eller ei.
Men når det bare er godt etablerte rier, vil det oftest gå fort.

Jeg ønsker deg masse lykke til, på veien ti å bli 3 barns mor :greet025

Mvh jordmor Grethe

Jeg fikk svangerskapsforgiftning med nr en og hu kom 37+ 3,nr to kom 39+3. Vi får med andre ord legge opp god kjørerute,ha bagen i bilen vi da hehe :) Tusen akk for svar:)

Back
Topp