Større barn og kuldegrader

LilleBurugla

☆ En del av Juni-13 ☆
jentene i juni13
Tilgangsansvarlig
VIP
Vet jo at små barn ikke skal være ute når det er over 10 minus. Men hva med større barn? Jentungen er 4,5 og det er ca 15 minus. Jeg syns egentlig det er for kaldt, men er det noen anbefalinger rundt det?

så lenge det ikke blåser i tillegg så kan de fint være ute i ca 30 min.

Da e va lita va e ute i 20 minus i flere timer. Eneste mamma sørga for va at e hadde et skjerf over nese og munn.
Men blåste det i tillegg så kunne vi ikke være ute mer enn 30 min.

Litt større barn gir gjerne beskjed om de fryser. Lar alltid barna gå ut uansett vær om de vil, for er det for kaldt så kommer de inn. Slipper de ikke ut i storm da. Men mener det at litt kulde ikke er farlig. Bare å ha på nok klær.

Om de er aktive ute tåler de å ut en tur ;) Hvis ikke hadde unger enkelte steder i Norge vært inne hele vinteren ;) La henne være ute, og hold dere aktiv :)

Blåser det, så ikke vær ute så lenge =)

hyrer på gode klær og går ut, sørger for å holde henne i aktivitet. også går vi inn når hun sier det blir kaldt.

Sjekk huden i ansiktet gjevnlig. Lungene til eldre barn tåler lavere temperatur dersom de ikke har astma el.

Takk for svar :) Det blåste veldig, men vi var ute i en halvtime. :)

Litt større barn gir gjerne beskjed om de fryser. Lar alltid barna gå ut uansett vær om de vil, for er det for kaldt så kommer de inn. Slipper de ikke ut i storm da. Men mener det at litt kulde ikke er farlig. Bare å ha på nok klær.

Signerer denne :)

Så lenge de ikke fryser er det vel greit. Vi var ute i all slags vær, både hjemme og barnehagen og på skolen.
Små babyer derimot holder man jo gjerne inne :)

I Finnmark og på Svalbard, såesielt, hvor det er -20 store deler av vinteren har barna på seg finnlandshette som dekker nese og munn når de leker ute. Da puster de ikke inn den iskalde lufta. Er det litt vind har de slalombriller for å skjerme øynene. Men ute er de i barnehagen likevel. ;)

Back
Topp