Støpe såper...

aacinom

Gift med forumet
Jeg har så lyst til å kjøpe såpestøpesett og prøve å støpe såper.. syns det ser artig ut... men så var det de penga da [:-]

Er utrolig gøy å lage og gi bort[:D] Kjør på! Kjøp et startsett og prøv dere fram[:D] Husk at former kan dere lage ut av hva som helst[;)]

Skal se hvor mye lønn som er igjen når alt er kjøpt og betalt på fredag, så mulig at jeg bestiller meg ett startsett da :)

tja, var innom en bokhandel i byen i dag. der hadde de dåpestøpesett til 200kr, så plukka det med meg jeg. Eneste dumme er at formene er enorme, så må finne noe anna noe å støpe de i (vil ha litt mer enn 2 såper lissom). Noen forslag?

Har 500gram såpemasse.

ORIGINAL: [Mon|]

tja, var innom en bokhandel i byen i dag. der hadde de dåpestøpesett til 200kr, så plukka det med meg jeg. Eneste dumme er at formene er enorme, så må finne noe anna noe å støpe de i (vil ha litt mer enn 2 såper lissom). Noen forslag?

Har 500gram såpemasse.

Du kan støpe i en melkekartong f.eks. og dele den opp i passe str etterpå.
Kjempegøy med såpelaging!

Bor du i nærheten av Ikea? Eller Biltema? Der har de billige silikon-isbitformer. Ellers er det utrolig stilig med sandkake-former. Små plastboksre fra kjøkkenskapet? Ingen av guttene dine som har lekebiler med lasteplan? Evt et slik koppesett i miniatyrutgave? Har du Aventkopper (slike i plast med blått skrulokk på som passer på avent brystpumpa?)? Geniale tilå støpe såpe i[;)] Bruk en litt stor form og bare et tynt lag i bunnen, så kan du lage flere farger i lag og rulle sammen før såpa blir helt hard og skjære i skiver sånn ala kanelsnurrer på en måte[:D] Masse muligheter[;)]

Back
Topp