Stønader Nav

Miss_30

Forumet er livet
Septembergull'17
Jeg vurderer å gå fra samboer av forskjellige grunner. Dessverre har jeg ikke jobb og dermed ingen penger. Jeg prøver desperat og få meg en jobb, men får bare avslag. Føler de årene jeg har brukt på å få en høyere utdanning bare er bortkastet. Ingen vil ha meg likevel. Hvilke stønader har jeg rett på og ca hvor mye vil jeg få i mnd? Får jeg hjelp til å betale leie av leilighet og hjelp til despositum? Uff, livet suger om dagen :(

Jeg vurderer å gå fra samboer av forskjellige grunner. Dessverre har jeg ikke jobb og dermed ingen penger. Jeg prøver desperat og få meg en jobb, men får bare avslag. Føler de årene jeg har brukt på å få en høyere utdanning bare er bortkastet. Ingen vil ha meg likevel. Hvilke stønader har jeg rett på og ca hvor mye vil jeg få i mnd? Får jeg hjelp til å betale leie av leilighet og hjelp til despositum? Uff, livet suger om dagen :(

Det kommer jo veldig an på om dere skal ha delt omsorg for barna eller om du skal ha mest? :) er det du som har hovedomsorgen har du vel rett på overgangsstønad og du kan søke til kommunen å få bostøtte :)

Det er overgangsstønad! Den er vel på ca.16.000 no.
Men nav kommer nok til og kreve deg ut i arbeid dersom barnet er mer enn 1 år!

Snakk med dem på nav, tror muligens en kan få overgangsstønad dersom du er aktiv jobbsøker ( må vel registrere deg som arbeidsledig hos nav?) + at du har barnehage plass for barnet ditt! :)

Utenom det så kan du søke nav for stønad for barnetilsyn dersom barnet går i bhg/sfo

1 ekstra barnetrygd (970 kr)

Også kan du kreve far for bidrag :)

Hvis du er arbeidsledig får du dagpenger, har du barnet mest kan du søke om overgangsstønad også får du dobbel barnetrygd.
Jeg hadde ca 16000 i dagpenger
Fikk ca 11000 i overgangsstønad +ca 1650 i støtte til barnetilsyn.
Dobbel barnetrygd er 1940
Skatt av dagpenger og overgangsstønad, men hadde utbetalt ca 24000 + bidrag fra far.
NAV kan hjelpe deg ned lån til depositum.
Hva du får regnes etter inntekten din.
Dagpenger er 66% av tidligere inntekt også reduseres overgangsstønaden om du tjener over et beløp. Alle satser står på NAV.

Du skriver at du ikke har jobb, har du ikke dagpenger?

Du skriver at du ikke har jobb, har du ikke dagpenger?
Jeg er tilkallingsvikar. Ettersom jeg får 0-2 vakter i uka, så kaller jeg ikke det å ha en jobb. Har fått innvilget dagpenger, men er bare på noen tusenlapper. Holder akkurat til regninger og ikke noe mer.

Back
Topp